افزایش بیش از 50 درصدی ویزیت بیماران آنفلوانزا در استان قزوین

وی با اشاره به وضعیت کرونا در استان افزود: شهر البرز در حال حاضر در وضعیت آبی و سایر شهرها در وضعیت زرد کرونا قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: موارد ابتلا به آنفلوآنزا در استان رو به افزایش است. به این ترتیب تعداد بیماران عفونی تنفسی مراجعه کننده به اورژانس در شهریورماه امسال 7 هزار و 450 نفر بود که در مهرماه به 11 هزار و 216 نفر رسید که افزایش بیش از 50 درصدی مراجعات را نشان می دهد.

وی افزود: تعداد بیماران سرپایی مرکز درمانی قدس قزوین با توجه به اینکه اکثر بیماران را کودکان تشکیل می دهند در شهریور 6 هزار و 721 نفر بوده که در مهرماه به 9 هزار و 165 نفر رسیده است.

مردم نباید پزشکان را برای تجویز سرم و آنتی بیوتیک تحت فشار قرار دهند

دیدبان گفت: در حال حاضر 125 بیمار در تمامی مراکز درمانی استان قزوین بستری هستند که از این تعداد 50 نفر در بیمارستان قدس بستری هستند و این نشان می دهد که کودکان یکی از عوامل شیوع آنفولانزا در جامعه هستند و بیشترین آنها را تشکیل می دهند. متأثر، تحت تأثیر، دچار، مبتلا.

وی تصریح کرد: به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس آنفولانزا در جامعه، پیشنهاد می کنیم مدارس ابتدایی و مهدکودک ها در سه روز باقی مانده از هفته جاری به طور موقت تعطیل شوند تا از شیوع این بیماری و تعداد مبتلایان کاسته شود. .

این مسئول خاطرنشان کرد: در بیماری های ویروسی تجویز آنتی بیوتیک تاثیری در بهبود سیر بیماری ندارد اما در برخی موارد حتی می تواند باعث بدتر شدن وضعیت شود.

وی ادامه داد: در مورد سرماخوردگی و آنفولانزا که این روزها بسیار شایع است، آنتی بیوتیک ها نقش موثری در روند درمان ندارند و متأسفانه تجویز بیش از حد باعث کمبود آنها شده است که فقط مختص استان قزوین نیست و کشوری است. کمبود.

دیدبان با اشاره به کمبود سرم و آنتی بیوتیک تصریح کرد: متأسفانه دو عامل به این معضل دامن زده است، اولین عامل عدم رعایت مطالب علمی توسط پزشکان است که منجر به تقاضای بیشتر در جامعه می شود و عامل دیگر فشار است. از مردم باید داروهایی مانند سرم و آنتی بیوتیک ها را برای همکاران پزشک تجویز کنند.

تأسیس دانشکده طب سنتی در استان قزوین

وی تصریح می کند: اگر آحاد جامعه به پزشکان اجازه دهند داروها را به صورت علمی تجویز کنند و توصیه ها و روش های درمانی پزشکان را بپذیرند. کمبود فعلی برخی داروها که به اعتقاد من کمبود کاذب است. ایجاد نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: متأسفانه تقاضای ایجاد شده منجر به از دست رفتن منابع ما شده است و امیدواریم به مردم اطلاع رسانی شود که برای درمان آنفولانزا نیازی به آنتی بیوتیک نیست و مصرف مایعات گرم رعایت شود. اصول بهداشت و استراحت و در نهایت. تجویز استامینوفن ضد تب در درمان این بیماری موثر است.

دیدبان با بیان اینکه به طب سنتی به عنوان طب مکمل اعتقاد دارم. وی بیان کرد: یکی از برنامه های آینده ما ایجاد دانشکده طب سنتی در استان قزوین است تا این مهم حل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید