افزایش 4 درصدی مرگ و میر در استان قزوین / کشف بیش از 4 تن مواد مخدر در قزوین

وی ادامه داد: اطلاعات، امنیت، نیروی انتظامی و عدالت از مهمترین مولفه های نظام اجتماعی و سیاسی است.

ابراهیمی گفت: پلیس فهیم و قانونمند برگرفته از سخنان مقام معظم رهبری در ایجاد امنیت به عنوان ارکان اصلی امنیت در کشور نقش بسزایی دارد و اطلاعات محور امنیت و توسعه است. “

این مقام ارشد انتظامی استان گفت: در مجموعه عظیم کارکنان ناجا ماموریت های متعدد و متنوعی برای خدمات رسانی به مردم وجود دارد که ضروری است با استفاده از جدید، ارائه خدمات با سرعت و دقت بیشتر در دستور کار قرار گیرد. فن آوری ها”.

ابراهیمی گفت: فرماندهی انتظامی استان به عنوان حافظ اصلی نظم و امنیت عمومی باید در راستای ارتقای ماموریت های خود و تامین امنیت اجتماعی و آرامش روحی، همراهی و حمایت افکار عمومی را جلب کند.

وی گفت: برای به ارمغان آوردن نمایشی از خدمت، اقتدار، آسایش، توانایی و کارآمدی پلیس با استفاده از فرصت های موجود نیازمند همراهی و همدلی اصحاب رسانه هستیم.

این افسر گفت: پلیس برای توسعه زمینه مشارکت مردمی در صنعت امنیت، توسعه آموزش عمومی در زمینه های مختلف، ارائه اطلاعات در مورد موضوعات مختلف، هشدار نسبت به آسیب ها و تهدیدها و ایجاد فضایی برای انعکاس دیدگاه های عمومی تلاش می کند.


قزوین امن ترین استان کشور است


فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: از نظر امنیتی در بین 34 استان رتبه 33 را داریم که به این معناست که امن ترین استان کشور هستیم.

ابراهیمی تاکید کرد: در بحث سرقت و جرم، قزوین رتبه 24 کشور را به خود اختصاص داد.

وی گفت: امسال سرقت های خرد در استان 17 درصد افزایش یافته است که در کنار آن تعداد سارقان کشف شده 16 درصد افزایش یافته است.

این مقام مسئول اذعان داشت: در سال جاری 7 هزار و 940 سارق در زمینه سرقت و دستگیری و همچنین 75 فقره سرقت متشکل از 460 سارق حرفه ای با بیش از 900 فقره سرقت عمده دستگیر شدند.

ابراهیمی تاکید کرد: باند سارقان احشام، خودرو، طلاهای پیرزن و سرقت منزل از عمده سرقت های استان است.


کشف 20 قتل در استان قزوین


ابراهیمی گفت: در سال جاری 20 قتل در استان کشف و 3 قتل مربوط به سال گذشته فاش شد که 40 نفر در این رابطه دستگیر و روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: امسال ۶۲۳ فقره مفقودی داریم که از این تعداد ۴۹۹ فقره کشف شده است.

وی خاطرنشان کرد: 413 فقره جعل اسناد و 1098 فقره کلاهبرداری نیز توسط ماموران پلیس انجام شد که در این رابطه 12 نفر جاعل و کلاهبردار حرفه ای دستگیر شدند.

کاهش 52 درصدی سرقت احشام، کاهش 50 درصدی سرقت اموال دولتی، کاهش 20 درصدی جیب بری، 9 درصدی کاهش سرقت خودرو، کاهش 12 درصدی سرقت خودرو، کاهش 12 درصدی سرقت خودرو و کاهش 2 درصدی سرقت منزل.”


افزایش 4 درصدی فوتی ها در استان


ابراهیمی گفت: سال گذشته بر اثر حوادث در استان 240 فوتی داشتیم اما امسال تا کنون 249 فوتی داشته ایم به طوری که تعداد فوتی ها در استان 4 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: امسال تردد خودرو در محورهای اصلی بالغ بر 240 میلیون و 628 هزار و 7272 خودرو است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: 70 درصد تصادفات استان مربوط به خودرو، 10 درصد موتور سیکلت، 11 درصد وانت، 8 درصد کامیون و تریلر و 5 درصد خودرو سواری است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: علت 58 درصد تصادفات عدم توجه به جلو، 13 درصد سرعت غیرمجاز و 8 درصد انحراف ناگهانی بوده است.

یک مقام ارشد انتظامی استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 50 هزار و 892 دستگاه خودرو در مراکز تعویض پلاک خدمات دریافت کرده اند که نسبت به سال گذشته 16 درصد رشد داشته است.


افزایش 4 درصدی دستگیری جرایم مختلف در استان قزوین


فرمانده انتظامی شهرستان قزوین گفت: در مجموع 22 هزار و 188 نفر در سال جاری به جرائم سرقت، جرائم مالی، امنیتی، شرارت، مفاسد اجتماعی و اعتیاد به مواد مخدر دستگیر شده اند که نسبت به سال گذشته 4 درصد افزایش داشته است.

ابراهیمی گفت: استان برای رسیدن به این موفقیت 495 طرح در زمینه پاکسازی مناطق آلوده اجرا کرده است.


کشف 4 تن و 200 کیلوگرم مواد مخدر در سال جاری


فرمانده انتظامی استان قزوین یادآور شد: امسال بیش از 4 تن و 200 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و 290 نفر در این رابطه دستگیر شدند.

ابراهیمی گفت: با توجه به نبود کمپ ماده 16 مواد مخدر در استان، امروز این کمپ با ظرفیت بالغ بر 500 نفر برای جمع آوری معتادان متجاهر در استان راه اندازی شد.

وی افزود: بیش از 70 درصد سارقان معتاد هستند بنابراین اگر بتوانیم معتادان متجاهر را ساماندهی کنیم آمار سرقت ها کاهش می یابد.

این مسئول ادامه داد: در سال جاری 5484 پرونده مواد مخدر تشکیل و بیش از 5 باند کشف شده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: جرایم این استان به ترتیب شامل سرقت، نزاع، جرائم مالی، مواد مخدر و جرایم اموال مشاع و جرایم شخصی است.


تشکیل 1480 پرونده توسط پلیس فتا


ابراهیمی گفت: در سال جاری هزار و 480 پرونده در حوزه های مختلف در پلیس فتا تشکیل شده است.

وی ادامه داد: جرایم سایبری در استان 23 درصد و دستگیری ها در این زمینه 60 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: بیشترین جرایم پلیس فتا مربوط به کلاهبرداری، برداشت از حساب و هتک حیثیت است.

ابراهیمی گفت: سال آینده پلیس اینترپل در استان ایجاد می شود تا کسانی که می خواهند سرمایه گذاری خارجی داشته باشند به راحتی استعلام مربوطه را انجام دهند تا متضرر نشوند.

وی خاطرنشان کرد: امسال 855 پرونده در حوزه مبارزه با جرایم اقتصادی تشکیل شده است.

افسر ارشد انتظامی استان گفت: ارزش کشفیات در مبارزه با جرائم اقتصادی 758 میلیارد تن است.

ابراهیمی گفت: ارزش کشفیات کالای قاچاق 95 میلیارد تومان است و در این رابطه یک هزار و 21 نفر دستگیر شده اند.


یک سیستم پیامک برای افرادی که نمی توانند صحبت کنند راه اندازی کنید


ابراهیمی در خصوص تماس های مردمی با ۱۱۰ گفت: امسال ۵۴۰ هزار و ۷۱۴ تماس با ۱۱۰ در استان داشتیم که از این تعداد ۴۴.۵ درصد منتهی به عملیات، ۳۳ درصد به جهت و جهت و ۲۲.۵ درصد غیرممکن است.

وی افزود: در هفته های اخیر سامانه پیامکی 11028 برای افرادی که توانایی تکلم ندارند راه اندازی شده است تا در مواقع ضروری با پلیس تماس بگیرند.

این مقام ارشد انتظامی استان خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر 601 هزار و 221 مواد محترقه کشف و ضبط شد که نسبت به سال گذشته 65 درصد افزایش داشته است.

ابراهیمی در پایان گفت: پلیس 202 کیلوگرم مواد اولیه نارنجک دستی کشف کرد که 44 نفر در این رابطه دستگیر شدند و تاکنون 3 مجروح در این زمینه داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید