افزایش حقوق بازنشستگان در دستور کار دولت قرار دارد

افزایش حقوق بازنشستگان در دستور کار دولت قرار دارد

در روزهای پایانی سال تصمیمات و جلسات زیادی در دولت برای افزایش مستمری ها برگزار شد اما همه این جلسات بی نتیجه ماند و تاکنون افزایش مستمری کارگران مشخص نشده است. حقوق بازنشستگان همواره یکی از تحریک آمیزترین اظهارنظرها در بررسی حساب های بودجه بوده است. حقوق بازنشستگان سال 1401 با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تن تعیین شده است. در اینجا آخرین جزئیات افزایش حقوق بازنشستگی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش حقوق بازنشستگان همزمان با حقوق خردادماه به حساب آنها واریز می شود.

وی در مورد رها شده و مشمولان دریافت یارانه تصریح کرد: مابقی سال های گذشته که یارانه پرداخت نشده است می توانند به سایت سازمان هدفمندی یارانه ها مراجعه و ثبت نام کرده و در صورت امکان در نهایت یارانه اردیبهشت و خرداد را دریافت کنند. تایید شده.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: گروهی از خانوارهایی که قبلا یارانه دریافت کرده اند و در این مرحله جزو دهک دهم محسوب می شوند با دستور رئیس جمهور به مدت یک ماه یارانه پرداخت شده اند، بنابراین امکان انصراف وجود دارد. پس از بررسی در نظر گرفته شود.»

عبدالملکی افزود: یک ماه به ما فرصت بررسی و اعلام نتیجه دادند تا پس از بررسی نهایی و اعلام وضعیت معترضان، این افراد در اردیبهشت ماه مبلغ را برداشت کنند.

وی می گوید: اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و معاونین و روسای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بخشداری اردبیل سفر و از شهرهای مختلف بازدید کردند.

عبدالملکی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: در جلسه شورای اداری که با حضور استاندار اردبیل برگزار شد مقرر شد پروژه های نیمه تمام به عنوان واحد وزارت تعاون، کار و معاونت اجتماعی اجرایی شود. , پروژه های اقتصادی و توسعه کارآفرینی .

وی از تکمیل طرح مصوب دامپروری با حمایت شستا و سایر طرح های اقتصادی و اشتغالزایی خبر داد و افزود: با تامین زمین مقرر شد هزار واحد مسکونی کارگری در استان ساخته شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تهیه و توزیع 200 بسته جهیزیه برای خانواده های تحت پوشش کمیته مددکاری اجتماعی خبر داد و گفت: در حوزه اشتغال مقرر شد در ازای آن سهم اشتغال خانگی در شهرهای فقیرنشین افزایش یابد. برای تسهیلات در نیمه اول و مشاغل پردرآمد برای ایجاد اشتغال مولد از این طرح ها پرداخت شود.

معاون بازنشستگی معاونت اصلی فرهنگی و اجتماعی تامین اجتماعی گفت: احکام جدید حقوق مستمری بگیران این سازمان بر اساس مصوبه شورای کار تعیین و افزایش حقوق در قالب های جدید اعمال می شود. .

علی شاه حسینی در پاسخ به انتقاد بازنشستگان مبنی بر اینکه چرا وام های فوری سازمان تامین اجتماعی کمتر از سایر صندوق های بازنشستگی پرداخت می شود، گفت: سازمان تامین اجتماعی باید از منابع خود به بازنشستگان وام پرداخت کند و اگر می خواهیم از کمک های دولتی استفاده نکند. سازمان بیمه را با سایر صندوق ها مقایسه کنید، باید این صندوق را در همه ابعاد با سایر صندوق ها مقایسه کنیم.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی هم اکنون 4 میلیون بازنشسته دارد که با افراد تحت تکفل به حدود 7 میلیون نفر می رسد. سایر صندوق ها پوشش بسیار کمتری دارند. از سوی دیگر در سازمان تامین اجتماعی تمامی ابزارهای پرداختی از منابع داخلی این سازمان تامین می شود و هیچ کمکی از دولت برای این منظور دریافت نمی شود، اما سایر صندوق ها منابع حمایتی و ردیف های اعتباری از سوی دولت دارند و تسهیلات ارائه می کنند. بازنشستگان آنها محل تامین مالی تامین می شود.

این مقام مسئول در سازمان تامین اجتماعی گفت: با وجود محدودیت های اعتباری تامین اجتماعی، بازپرداخت وام های فوری به مستمری بگیران از سال 98 با بازپرداخت 3 میلیون تومان به ازای هر داوطلب آغاز شد و در سال 99 این مبلغ به 5 میلیون تومان افزایش یافت. سال گذشته سقف هر وام فوری ۷ میلیون و امسال به ۱۰ میلیون تن افزایش یافت. به این ترتیب تعداد افرادی که می توانند تسهیلات دریافت کنند افزایش یافته است و امسال 500 هزار بازنشسته می توانند تا پایان سال از تسهیلات استفاده کنند.

به گفته شاه حسینی در سه سال گذشته حدود 600 هزار بازنشسته از تسهیلات استفاده کرده اند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که یکی از شروط بازپرداخت وام به بازنشستگان، دریافت حقوق از بانک اجتماعی است و در بسیاری از شهرها بازنشستگان بیمه از بانکی غیر از بانک اجتماعی حقوق دریافت می کردند و از تایید این سوال محروم بودند، گفت: گفت: با تمامی بانک های عامل کشور مذاکراتی داشتیم. این جلسات در سال گذشته برگزار شد و با برخی از بانک ها به نتایج خوبی رسیدیم، اما تا به امروز به جز پست بانک که توافقات اولیه برای پرداخت تسهیلات به مستمری بگیران انجام شد، سایر بانک ها به اندازه کافی در تامین اجتماعی مشارکت نداشته اند.

معاون بازنشستگی صندوق املاک کشور با انتقاد از عملکرد بانک‌ها از احتمال چرخش برای تغییر فعالیت بانک‌هایی که از طریق آنها مستمری پرداخت می‌شود، اما تسهیلات نمی‌دهند، خبر داد. سازمان بازنشستگان، اما بانک هایی بودند که رسما اعلام کردند که در این حوزه شرکت نمی کنند. در مرحله اول به دنبال همکاری هستیم اما در صورت عدم تمکین بانک ها ممکن است سازمان تا آنجا پیش رود که کارگزاری پرداخت حقوق بازنشستگان را به بانکی که تسهیلات لازم را در اختیار بازنشستگان قرار می دهد تفویض کند.

دیدگاهتان را بنویسید