افزایش حقوق بازنشستگان کجا رفت؟

افزایش حقوق بازنشستگان کجا رفت؟

می توان گفت بحث افزایش دستمزد کارگران و مستمری بگیران از ابتدای سال جاری و پس از مطرح شدن افزایش 57 درصدی دستمزد کارگران توسط عبدالمالکی مطرح شده است، البته همان تصمیم سابق. وزیر همچنین موجب ناهماهنگی دستمزدها و حقوق ها به گفته کارشناسان شد و از این رو دولت مصمم شد با افزایش حقوق کارکنان و مستمری بگیران لشگری و کشوری که پیش از این 10 درصد مطالبه داشتند، رضایت بیشتری را در بین آنها ایجاد کند.

اعلام تصمیم دولت مبنی بر افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران با هدف ترمیم حقوق کارمندان و مستمری بگیران و با این فرض است که هیچ پولی ساخته یا برداشت نمی شود، اما طبق چ. سازمان برنامه و بودجه هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است و این افزایش حقوق منوط به تامین منابع یا مدیریت هزینه است و به محض انجام کار کارشناسی در این زمینه و تایید دولت، مراحل قانونی طی خواهد شد.

این شرایط در حالی افزایش یافته است که بر اساس اطلاعات دریافتی از نهادهای متولی، در صورت تامین اعتبارات لازم با ترکیب ضرایب و اعداد ثابت، حقوق کارمندان و مستمری بگیران ارتش و کشور مانند مستمری بگیران تامین اجتماعی، انتظار می رود افزایش یابد.

این نشان می دهد که دولت در تلاش است تا منابع مالی مناسبی برای اجرای مصوبه افزایش حقوق کارگران و مستمری بگیران ارتش و روستایی در سال 1401 بیابد و با وجود اینکه رفع مانع اصلی اجرای این مصوبه هنوز برطرف نشده است. به نظر می رسد که کارمندان دولت نیز جزئیات این افزایش دستمزد را مشخص کرده اند.

بر این اساس ابتدا حقوق نظامیان و کارمندان کشوری افزایش و حقوق بازنشستگان محاسبه و تعیین می شود. از این رو دولت در تلاش است تا 3000 امتیاز به احکام بازنشستگان برای اجرای افزایش 38 درصدی دستمزد اضافه کند و اضافه شدن 515 هزار تومان به عنوان ارقام ثابت نیز به این دلیل است که نرخ افزایش دستمزد برای افراد دارای حداقل حقوق بیشتر از حقوق بگیران است. سطوح بالاتر

به عنوان مثال، اگر کارمند یا مستمری بگیر حدود 6 میلیون تومان حقوق دریافت کند، با اضافه شدن 38 درصد مصوب و 515 هزار تومان، رشد 46 درصدی را نشان می دهد در حالی که 515 هزار تومان با حقوق 15 میلیون تومانی در نهایت می شود. حدود سه درصد افزایش حقوق ایجاد می کند.

حال سوال اینجاست که آیا افزایش حقوق کارکنان و مستمری بگیران ارتش و روستایی در سال جاری اجرایی می شود یا محدودیت منابع مالی که رئیس سازمان برنامه و بودجه به طور اتفاقی آن را برجسته می کند، مانعی برای اجرای این مصوبه ایجاد می کند. این تصمیم.

دیدگاهتان را بنویسید