افزایش روزهای تعطیل و کاهش ساعات کاری در دستور کار مجلس قرار گرفته است

افزایش روزهای تعطیل و کاهش ساعات کاری در دستور کار مجلس قرار گرفته است

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: پس از صحبتی که با آقای کلیباف، رئیس مجلس درباره لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعات کاری ادارات داشتم، احتمال می رود این لایحه به نتیجه برسد. هفته آینده در دستور کار مجلس قرار گیرد.

تسنیم: حسین گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت طرح افزایش روزهای تعطیل تعطیلات آخر هفته و کاهش ساعات کار کارکنان گفت: لایحه اصلاح ماده 83 مدیریت خدمات کشوری. قانون افزایش مرخصی هفتگی به دو روز و کاهش ساعات کار به 4 ساعت در هفته پس از اصلاحات اخیر در کمیسیون اجتماعی در سامانه ثبت پیشنهادات نمایندگان مردم از هفته گذشته به مدت ده روز و به احتمال زیاد پس از گفتگویی که با جناب رئیس مجلس داشتم در دستور کار جلسات هفته آینده قرار خواهد گرفت.

در آخرین وضعیت کاهش ساعات کاری و تعطیلی شنبه ها آمده است: در این لایحه علاوه بر افزایش تعطیلات آخر هفته از یک به دو روز، میزان کار هفتگی از 44 ساعت به 40 ساعت کاهش می یابد و ایران در زمره کشورهای توسعه یافته قرار می گیرد. کشورهای در این شاخص

سخنگوی کمیته اجتماعی تصریح کرد: جنبش های کارگری جهان در دو قرن اخیر تلاش های فراوان و مستمری برای کاهش کار هفتگی و افزایش تعطیلات داشته اند.

گودرزی تاکید کرد: مجلس و دولت در این لایحه مصمم شده اند تا استراحت هفتگی را به دو روز و 4 ساعت افزایش دهند، هفته کاری را برای ارتقای منزلت کارکنان و ارتقای کیفیت کار، حضور بیشتر اعضای خانواده در کنار هم کاهش دهند. و تقویت کانون خانواده در جامعه اقدام به ارزش‌های ایرانی و اسلامی و توسعه گردشگری و رفاه اجتماعی هموطنان.