افزایش سهمیه تماشاگران ایرانی برای هر بازی جام جهانی قطر به 7000 نفر


ساعت: 19:15
تاریخ انتشار: 1301/04/29
کد خبر: 1884497

معاون وزیر ورزش و جوانان از افزایش تعداد تماشاگران ایرانی در هر بازی جام جهانی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، چهل و پنجمین جلسه کمیسیون ملی فرهنگ، تربیت بدنی و ورزش صبح امروز (چهارشنبه) در محل سالن اجتماعات وزارت ورزش و جوانان برگزار شد. جوانان به ریاست سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی با حضور معاون ورزش بانوان ریاست جمهوری و سایر اعضای کمیته برگزار شد.

هدف از این نشست بررسی و تبادل نظر در خصوص برنامه ها و اقدامات فرهنگی ویژه جام جهانی فوتبال 2022 قطر، پیش نویس قوانین کمیته فرهنگی و مسئولیت اجتماعی فدراسیون های ورزشی، پیش نویس دستورالعمل ورود خانواده ها است. ورود به استادیوم های ورزشی و بررسی پیش نویس ضوابط ستاد ساماندهی امور فرهنگی ورزش استان ها با هدف هم افزایی فعالیت های دستگاه ها در اجرای برنامه های حوزه فرهنگی ورزش و ورزش تشکیل می شود. تعیین سازوکار اجرای برنامه های فوق.

کلهر با تاکید بر اهمیت برگزاری جلسه فوق تصریح کرد: جلسات کمیسیون فرهنگی ورزشی بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور برگزار می شود. بنابراین رهنمودهای ارائه شده در این جلسه برای همه سازمان های عضو الزام آور است و باید توسط همه دوستان حاضر در جلسه مورد توجه قرار گیرد. آنچه در کمیسیون فرهنگی تصویب می شود به امضای وزیر ورزش و جوانان و در شأن شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی در ادامه تصریح کرد: در خصوص اجرای مصوبات کمیسیون فرهنگی نیز مانند مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی گاهی با مشکلاتی مواجه می شویم که سعی شده در دستورالعمل جدید کمیسیون این نگرانی ها برطرف شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اساسنامه جدید فدراسیون ها خاطرنشان کرد: اساسنامه جدید فدراسیون ها در روزهای پایانی دولت قبل به تصویب شورای نگهبان رسید و طی آن به وزارت ورزش و جوانان ابلاغ شد. که فدراسیون ها نهادهای عمومی غیردولتی مستقل هستند.

کلهر با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی با مشارکت ویژه فدراسیون های ورزشی و ادارات کل ورزش و جوانان استان خاطرنشان کرد: در دوران مسئولیت خود سعی کردم این گونه برنامه ها را به بهترین نحو و با مشارکت حداکثری برگزار کنم. با ورزش مواجه شدیم.

وی همچنین به تعامل فرهنگی جام جهانی 2022 قطر و اقدامات انجام شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: موضوع جام جهانی موضوع بسیار مهمی است و تلاش می کنیم برنامه های فرهنگی مد نظر را هم در داخل و هم در سطح بین المللی اجرا کنیم. بخش های خارجی در حین و قبل از جام جهانی. هدف ما توجه به فضای عمومی جامعه و انتظارات مردم از تیم ملی و حمایت های لازم از تیم ملی فوتبال است.

یابان کرد معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: در دو سفر به دوحه قطر برای پیگیری و هماهنگی برنامه های مربوط به جام جهانی طی رایزنی ها و جلسات برگزار شده سهمیه 3200 نفری فیفا امکان پذیر شد. بیننده ایرانی برای هر بازی به 7 هزار نفر می رسد. اگرچه ایده آل ما این بود که در هر مسابقه 10 هزار تماشاگر ایرانی داشته باشیم.

کلهر ادامه داد: یکی از دغدغه های ما اقامت بینندگان ایرانی در قطر است که برای هر شب باید هزینه های گزافی بپردازند. در این راستا به دنبال تماشاگرانی هستیم که بتوانند ویزای یک روزه را دریافت کرده و پس از پایان مسابقه به کشور بازگردند. برنامه ای تدارک دیده شده تا لیدرها برای حضور در مسابقات جهانی و آموزش های فرهنگی لازم سازماندهی شوند. بین 15 تا 20 راننده به این مسابقات اعزام خواهند شد.

وی گفت: فعالیت های فرهنگی خارج از ورزشگاه بر عهده وزارت فرهنگ و رهبری است و وزارت ورزش و جوانان نیز فعالیت های فرهنگی در ورزشگاه را پوشش خواهد داد. اکثر اقدامات در نظر گرفته شده از جمله بلیت فروشی و تهیه لباس هواداران اجرایی شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید