افزایش ضریب نفوذ فناوری در ایران/ ایران با سهم تجاری خود می تواند برای 20 درصد جمعیت کشور شغل ایجاد کند.


ساعت: 16:07
تاریخ انتشار: 1400/12/24
کد خبر: 1815766

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور با اشاره به اینکه ما یک درصد از جمعیت جهان با تاثیرگذاری بالای فناوری هستیم، گفت: اگر فرض کنیم ایران وسط دنیا باشد، سهم کسب و کار دنیا به اندازه است. 50 میلیارد دلار این حجم کسب و کار 200 هزار میلیارد تن خواهد بود که می تواند برای یک پنجم خانوارهای ایرانی شغل کامل ایجاد کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; محمدجعفر صدیق امروز در مراسم امضای تفاهم نامه بین پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت کشور و پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات استان زنجان اظهار داشت: یکی از مقامات ارشد این وزارتخانه در این خصوص از عبارت فرمانده ایرانی استفاده کرد.

وی گفت: ارزش تجارت شبکه جهانی اطلاعات 5000 میلیارد دلار است. با فرض اینکه ایران میانگین جهانی باشد، سهم تجارت جهانی 50 میلیارد دلار و سهم ایران حدود 1.2 تریلیون تن فولاد خواهد بود که این حجم از تجارت می تواند زمینه اشتغال کامل یک پنجم خانوارهای ایرانی را فراهم کند.

رئیس پارک فناوری های اطلاعات و ارتباطات کشور با اشاره به اینکه اگر شبکه ملی اطلاعات به درستی ساخته شود، توسعه تمدن محقق می شود، گفت: حرکت ما در این راستا و در راستای ساختن اطلاعات ملی است. شبکه.”

وی گفت: در حال امضای تفاهم نامه ای هستیم که مرکز منطقه ای شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال پارک ICT در زنجان ایجاد شده که به نوعی همکاری با پارک های استان است. از سوی دیگر در قالب این همکاری، دومین تفاهم نامه با پارک زنجان منعقد و قدرت اصلی به پارک زنجان منتقل می شود.

سیدید با اشاره به اینکه حجم اولیه این تفاهم نامه برای امسال 4 میلیارد تن و قابل افزایش است، خاطرنشان کرد: با کمیسیونی که در شهریور برگزار می شود، در صورت پیشرفت کار، اعتبار افزایش می یابد.

وی تاکید کرد: در صورت حضور در محل کار، فعالیت و تایید پارک زنجان می تواند ماهیانه سهم دریافت کند. به هر حال تلاش می کنیم برای جوانان شغل ایجاد کنیم نه اینکه جوانان بیکار به جوانان بدهکار تبدیل شوند اما اگر تسهیلات دریافت کند اما اقدام عملی نکند جریمه می شود و دو برابر تسهیلات پرداخت می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید