افزایش فشار بر جانسون برای کناره گیری از سمت نخست وزیری بریتانیا

ساعت: 21:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۵
کد خبر: 1800775

در پی رسوایی اخیر نخست وزیر انگلیس، احزاب و شهروندان این کشور با انتقاد شدید از «بوریس جانسون» خواهان استعفای وی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تقاضا برای استعفای نخست وزیر بریتانیا پس از افشای بیشتر پارتی و مستی بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا در خیابان داونینگ که دفتر نخست وزیر انگلیس در آن نقض می شود و حزب کارگر به شدت افزایش یافت. اعلام کرد که جانسون قادر به رهبری بریتانیا نیست.

به گزارش الجزیره، نقض قرنطینه در خیابان داونینگ، دفتر جانسون را مجبور کرد روز جمعه از ملکه الیزابت دوم عذرخواهی کند. جانسون روز چهارشنبه از پارلمان بریتانیا به دلیل شرکت در آنچه که او آن را “رویداد تجاری” خواند، عذرخواهی کرد.

ندیم بابا، خبرنگار الجزیره گفت که بسیاری از شهروندان بریتانیا پس از عذرخواهی جانسون اکنون نخست وزیر را مسخره می کنند. او گفت: «مردم به طور کلی از حزب محافظه کار عصبانی هستند.

نتایج یک نظرسنجی که روز جمعه منتشر شد نشان داد که حزب مخالف کارگر با 42 درصد آرا از حزب حاکم محافظه کار پیشی گرفته است.

بر اساس این گزارش، روز جمعه افراد نقابدار خواستار استعفای جانسون شدند.حداقل پنج تن از اعضای حزب محافظه کار بریتانیا نیز خواستار رای عدم اعتماد به جانسون شدند، اما گزارش شده است که جانسون قصد دارد عملیات نجات را آغاز کند.

متحدان جانسون به دستاوردهای نخست وزیر در دفاع از او از جمله خروج از اتحادیه اروپا اشاره می کنند، اما کایل استارمر، رهبر حزب کارگر گفت که کشور شاهد نخست وزیری شکست خورده است که فریب خورده و نمی تواند کشور را رهبری کند.

او گفت: «ما از اپیدمی تاج خارج نشده‌ایم و به دولتی نیاز داریم که اقتدار اخلاقی برای رهبری داشته باشد و نخست‌وزیر ما آن را از دست داده باشد».

وی گفت: البته اقتدار اخلاقی در مبارزه با ویروس کرونا مهم است، اما چالش‌های دیگری در این کشور وجود دارد.

در جدیدترین رسوایی روزهای اخیر در لندن، دولت بوریس جانسون در شب تشییع جنازه همسر ملکه دو مهمانی جداگانه برگزار کرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید