«جانسون» منفورترین نخست وزیر بریتانیا در دوره پس از جنگ جهانی دوم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در نظرسنجی انجام شده توسط شرکت نظرسنجی ایپسوس، از پاسخ دهندگان خواسته شد تا عملکرد نخست وزیران بریتانیا از سال 1945 تا کنون را رتبه بندی کنند و حدود 49 درصد فکر می کردند که بوریس جانسون در زمان نخست وزیری خود عملکرد ضعیفی داشته است.

به گزارش خبرگزاری Press Association، این نتیجه گزارش شده برای بوریس جانسون حتی بدتر از نتیجه دو نخست وزیر پیش از او در انگلیس، ترزا می و دیوید کامرون است. 41 درصد از عملکرد ترزا می و 38 درصد از عملکرد دیوید کامرون در دوران نخست وزیری آنها ضعیف بوده است. هر دو در این نظرسنجی پس از بوریس جانسون مقام دوم و سوم را کسب کردند.

بوریس جانسون در این نظرسنجی در رابطه با سوال پاسخ دهندگان مبنی بر اینکه آیا عملکرد او به عنوان نخست وزیر خوب بوده است، چهارم شد.

حدود 33 درصد از مجموع 1100 شرکت کننده در این نظرسنجی ایپسوس فکر می کردند که او به عنوان نخست وزیر عملکرد خوبی داشته است. تونی بلر 36 درصد و مارگارت تاچر 43 درصد آرا را به دست آوردند.

محبوب ترین نخست وزیر بریتانیا در میان تمام نخست وزیران پس از جنگ جهانی دوم در این نظرسنجی وینستون چرچیل است. 62 درصد می گویند که او به عنوان نخست وزیر بریتانیا عملکرد خوبی داشته است.

جانسون که به دلیل نزدیک شدن به تاریخ خروجش از سمت نخست وزیری در تور خداحافظی به سر می برد، همچنین یکی از معدود نخست وزیران این دوره در انگلیس است که درصد کسانی که عملکرد او را ضعیف خوانده اند از درصد کسانی که رتبه بندی کرده اند بیشتر است. عملکرد او خوب است

این نظرسنجی در تاریخ 19 تا 22 آگوست انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید