بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا باقی ماند


ساعت: 02:20
تاریخ انتشار: 1301/03/17
کد خبر: 1844070

با وجود استیضاح بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، وی بار دیگر توانست از پارلمان بریتانیا رای اعتماد بگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش گاردین، بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا موفق به بازگشت به قدرت شده است.

در همین راستا اعلام شد که بوریس جانسون با 211 رای “در مقابل 148” در مقابل “موفق شد دوباره رای اعتماد پارلمان انگلیس را به دست آورد.”

از سوی دیگر، نتایج رای گیری برای ادامه کار بوریس جانسون نشان می دهد که بیش از 40 درصد از اعضای حزب او و نمایندگان حزب محافظه کار به او رای نداده اند.

پس از رای اعتماد به جانسون، او نتیجه را “خبر خوب” خواند و گفت که این رای به دولت اجازه می دهد تا بر انتقاد مخالفان برگزاری یک مهمانی در دوران سلطنت غلبه کند.

جانسون همچنین انتخابات زودهنگام در بریتانیا را رد کرد و گفت که علاقه ای به انجام آن ندارد.

با این حال، تعداد آرا به نفع نامزدی بوریس جانسون بسیار کمتر از زمانی است که او برای اولین بار به عنوان نخست وزیر بریتانیا انتخاب شد و گاردین گزارش می دهد که اگرچه بوریس جانسون ممکن است پیروز شده باشد، اما به اندازه کافی خوب عمل نکرده است. تحولات رهبری او
در همین حال، برخی از مخالفان دولت جانسون، از جمله سر راجر گیل، منتقد برجسته کابینه محافظه‌کاران، گفته‌اند که به مخالفت با رهبری جانسون و دفاع از مخالفان وی ادامه خواهند داد. «هنوز دو انتخابات میان‌دوره‌ای باقی مانده است و من فکر می‌کنم نخست‌وزیر محترم در حال بررسی نتایج هستند تا این واقعیت را بپذیرند که با وجود ادامه کار؛ اما او حمایت بخش قابل توجهی از حزب خود را از دست داد.»

بحث ادامه یا عدم ادامه کار نخست وزیر انگلیس پس از رسوایی رسانه ای موسوم به «پارتی گیت» آغاز شد. او پس از این رسوایی عذرخواهی کرد، اما حاضر به استعفا نشد. رئیس محافظه کار پارلمان انگلیس سپس با اشاره به اینکه درخواست مجلس نمایندگان برای برکناری نخست وزیر به حد نصاب رسیده و وی تمدید کابینه خود را دریافت کرد، از صدور رای عدم اعتماد به بوریس جانسون خبر داد.

پارتی‌گیتس مجموعه‌ای از مهمانی‌هایی است که توسط دفتر نخست‌وزیر بریتانیا در سال گذشته و در بحبوحه بحران کرون برگزار شد، زمانی که بیش از دو نفر حتی در فضای باز و تحت تدابیر شدید قرنطینه‌ای اجازه ملاقات نداشتند. این رسوایی همچنین به کشف یک مهمانی دیگر همزمان با تشییع جنازه شوهر ملکه کمک کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید