شکست دیگری برای بوریس جانسون، وزیر امور خارجه، استعفا داد

لرد فراست مذاکرات بریتانیا در مورد توافقنامه خروج از اتحادیه اروپا و پروتکل های ایرلند شمالی را رهبری و به پایان می رساند.

او در نامه ای به جانسون فراست گفت که اگرچه انتخابات اکنون امن و مطمئن است، اما نسبت به جهت گیری فعلی دولت تردید دارد.

میلی سندی، که برای اولین بار این خبر را اعلام کرد، گفت که یک هفته پیش استعفا داده است، تا حدی به دلیل مخالفت با محدودیت های کووید-19.

لرد فراست در نامه خود خواستار اجرای فوری و استعفا شد و از تمایل خود برای کار در یک اقتصاد کم مالیات صحبت کرد.

او گفت: “امیدوارم هر چه زودتر به جایی که باید برسیم برسیم: اقتصاد کارآفرینی، مالیات های کم، پیشرفت های علمی مدرن و تغییرات اقتصادی.”

استعفای فراست پس از آن صورت می گیرد که نخست وزیر بریتانیا در انتخابات میان دوره ای شکست خورد و حزب محافظه کار کرسی خود را در شمال شراپشایر، که نزدیک به دو قرن به طول انجامید، به لیبرال دموکرات ها واگذار کرد.

آنجلا راینر معاون رهبر حزب کارگر گفت استعفای فراست نشان داد که دولت در هرج و مرج کامل است.

لرد فراست در سخنرانی ماه گذشته خود از روند سیاسی جاری بریتانیا از زمان انتخابش ابراز نارضایتی کرد.

استعفای تراست دومین استعفا از کابینه جانسون در کمتر از یک ماه گذشته است. بورا جانسون، مشاور ارشد بوریس جانسون و سخنگوی دولت لندن در کنفرانس آب و هوای سازمان ملل، کمتر از یک ماه پیش پس از انتشار ویدئویی مبنی بر نقض محدودیت های تاج گذاری با چشمانی اشکبار از سمت خود استعفا داد. استراتون پس از عذرخواهی بوریس جانسون به دلیل انتشار ویدئویی که در آن کارکنان اداری در یک جشن قرنطینه بزرگ کریسمس در دفتر نخست وزیری در سال گذشته که تجمعات ممنوع شده بود، تمسخر می کردند و می خندیدند، استعفا داد.

دیدگاهتان را بنویسید