جانسون گفت؛ من می خواهم رهبر حزب محافظه کار باقی بمانم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در حالی که رقابت بین دو نامزد برای جانشینی بوریس جانسون، نخست وزیر مستعفی بریتانیا از چند روز پیش آغاز شده است، رسانه های لندن از تغییر نظر جانسون خبر می دهند.

روزنامه تلگراف صبح روز سه شنبه گزارش داد که جانسون که نوزده روز پیش از نخست وزیری انگلیس استعفا داد و در نتیجه رهبر حزب محافظه کار بود، در یک جلسه خصوصی گفته بود که نمی خواهد تا انتخابات بعدی حزب را ترک کند.

بر اساس این گزارش، جانسون در گفتگو با یکی از اعضای مجلس اعیان، لرد کراداس، که از حامیان مالی محافظه کاران نیز هست، گفت که “هر چیزی که مانع از ماندن او در سمت نخست وزیری شود را حذف خواهد کرد.”

لرد کراداس به تلگراف گفت: «او (جانسون) می‌خواهد کار را تمام کند. او می خواهد به عنوان رهبر حزب محافظه کار در انتخابات پارلمانی بعدی شرکت کند. اگر انتخابات فردا برگزار می شد و او رهبر حزب محافظه کار بود، جانسون پیروز می شد و من با او موافقم.

در همین حال، جیمز کلورلی، وزیر آموزش بریتانیا، گفت که جانسون یک “سیاستمدار با استعداد” است و گفت که شانس زیادی برای حضور در کابینه دولت بعدی نخست وزیر لیز تراس وجود دارد.

هفته گذشته، نمایندگان حزب محافظه کار انگلیس با رای اعتماد به دفتر نخست وزیر مستعفی موافقت کردند تا از برگزاری انتخابات عمومی جلوگیری شود.

جانسون پس از استعفای حداقل 50 نماینده مجلس و مقامات دولتی استعفای خود را اعلام کرد. دومینوی استعفاها پس از افشای افشاگری ها مبنی بر اینکه جانسون کریس پینچر را به عنوان یک مقام ارشد در حزب محافظه کار منصوب کرد، علیرغم اینکه می دانست در سال 2019 به اتهام آزار جنسی تحت تعقیب است، آغاز شد. پینچر پس از اینکه فاش شد در 29 جولای از دو زن سوء استفاده جنسی کرده است، استعفا داد.

این رویدادها آخرین رسوایی بود که جانسون را در بر گرفت. چند ماه پیش انتشار اخباری در رسانه‌ها مبنی بر اینکه دفتر نخست‌وزیر انگلیس در بحبوحه محدودیت‌های کرونا جشن‌های اول ماه مه را برای مردم ترتیب داده است، جانسون را در آستانه رای عدم اعتماد به پارلمان قرار داد، اما دولت او موفق شد. برای زنده ماندن از این سرنوشت

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید