نامزدهای نهایی رهبری حزب محافظه کار بریتانیا به فینال راه یافتند


ساعت: 14:02
تاریخ انتشار: 30.04.1401
کد خبر: 1884510

پس از دور پنجم رای گیری، ریشی سوناک، لیز تراس و پنی موردانت، لیز تراس و ریشی سوناک به فینال راه یافتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ” تیتریک “; پس از دور پنجم رای گیری، ریشی سوناک، لیز تراس و پنی موردانت، لیز تراس و ریشی سوناک به فینال راه یافتند.

در این دور علیرغم اینکه موردانت در تمامی دوره های قبلی با 8 رای کمتر از وزیر امور خارجه دوم شده بود، در رتبه سوم قرار گرفت و سقوط کرد.

پنجمین و آخرین رای نمایندگان مجلس نشان داد که صدراعظم سابق سوناک به راحتی با 137 رای پیشتاز نظرسنجی شد. تراس، وزیر امور خارجه، که در دورهای قبلی از موردانت عقب بود، 113 رای به دست آورد، در حالی که پنی موردانت، نماینده حزب محافظه کار، 105 رای به دست آورد.

در این شرایط سوناک و تراس راهی مرحله بعدی رقابت خواهند شد و بر اساس رای اعضای حزب محافظه کار، برنده پس از بوریس جانسون به عنوان نخست وزیر انگلیس منصوب می شود.

رقابت برای رهبری محافظه‌کاران و نخست‌وزیر بریتانیا، که با هشت نامزد آغاز شد، به تدریج در طول دوره‌های رای‌گیری به شدت کاهش یافت و در نهایت به دو نفر آخر رسید. رسیدن این دو مرد به فینال همان چیزی بود که بسیاری از کارشناسان پیش از برکناری جانسون از سمت خود پیش بینی کرده بودند.

Sunak و Truss به شدت بر سر سیاست هایی مانند مالیات و استقراض با هم درگیر شده اند و چند هفته آینده کمپین آنها می تواند به همان اندازه بحث برانگیز باشد.

موردانت در بیانیه ای به این دو تبریک گفت، اما از آنها خواست که جنگ را پایان دهند: «سیاست آسان نیست. می تواند یک مکان تفرقه انگیز و دشوار باشد. اکنون ما باید همه با هم کار کنیم تا حزب خود را متحد کنیم و روی کارهایی که باید انجام شود تمرکز کنیم.»

هنگامی که رقابت رهبری حزب محافظه‌کار آغاز شد، سوناک مورد حمایت نمایندگان حزب محافظه‌کار قرار گرفت، اگرچه وضعیت مالیات غیرمستقیم شوهرش در ماه آوریل فاش شد و او برای دوران صدراعظم خود دارای گرین کارت ایالات متحده بود. او در هر دور در صدر رای نمایندگان بود و همیشه به نظر می رسید که پیروز شود.

در مقابل، طرفداران تراس سبقت گرفتن او از Mordant را در آخرین لحظه به عنوان نشانه ای از اینکه شتاب او می تواند او را به خیابان دانینگ برساند، دیدند.

با توجه به اینکه برگه های پستی اعضای حزب از اول مرداد بر درب منازل نصب می شود، تیم های هر دو نامزد بلافاصله مرحله بعدی تبلیغات انتخاباتی را آغاز می کنند.

دیدگاه‌های تراس بیشتر با دیدگاه‌های اعضای حزب همخوانی دارد، به‌ویژه تمرکز او بر کاهش مالیات و دولت کوچک‌تر، در حالی که سوناک به‌عنوان نامزد جدی‌تری که بهتر می‌تواند با بحران‌های فوری مانند هزینه‌های زندگی مقابله کند، کمپین می‌کند.

رای گیری در ساعت 17:00 روز 2 شهریور انجام می شود و برنده در 5 سپتامبر اعلام می شود. برنده به احتمال زیاد روز بعد نخست وزیر خواهد شد و جانسون برای همیشه از داونینگ استریت خارج خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید