افزایش قیمت بلیت هواپیما غیرقانونی است

افزایش قیمت بلیت هواپیما غیرقانونی است

اگرچه زمزمه هایی مبنی بر افزایش قیمت بلیت هواپیما به گوش می رسید، اما بر اساس اعلام شرکت هواپیمایی تغییری در قیمت بلیت وجود ندارد و در صورت فروش بیشتر ایرلاین ها بررسی می شود.

این روزها بحث افزایش قیمت بلیت هواپیما در بین مردم پیچیده شده است و همین امر باعث ایجاد بازار سیاه بلیت شده است، در حالی که به گفته مسئولان حوزه هواپیمایی هنوز خبری از تغییر قیمت بلیت هواپیما نیست.

بیش از یک سال است که قیمت بلیت هواپیما تغییری نکرده است و همین امر باعث شده بسیاری از ایرلاین ها و ایرلاین ها با مشکل مواجه شوند و تقاضای افزایش 100 درصدی قیمت بلیت را داشته باشند که کشور رد شد.

ستاد تنظیم بازار افزایش قیمت بلیت هواپیما را تایید نکرده است

جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تغییری در قیمت بلیت هواپیما وجود ندارد و افزایش قیمت هنوز در ستاد تنظیم بازار تایید نشده است. “

وی ادامه داد: درخواست افزایش قیمت بلیت در شورای عالی هواپیمایی، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و وزارت راه و شهرسازی تصویب شد اما این درخواست از سوی وزیر راه و شهرسازی در ستاد تنظیم بازار مطرح شد. و این ستاد هنوز تصمیمی در این زمینه نگرفته است.

جزرلو تصریح کرد: با توجه به اینکه هزینه ها و خدمات ایرلاین ها به دلار است، درخواست کردند هزینه ها را به دلار محاسبه کنند که قبول نکردیم. هنگام تعیین قیمت، کل فرآیند ارائه خدمات و همچنین شرایط اقتصادی مردم بررسی می شود.
قیمت بلیط هواپیما به هیچ وجه تغییر نکرده است

همچنین در همین راستا محمد محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز چندی پیش به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هیچ اطلاعیه ای مبنی بر افزایش قیمت بلیت هواپیما صادر نشده و قیمت بلیت هواپیمای داخلی افزایش پیدا نکرده است. مسیرها

به گفته وی، سازمان هواپیمایی کشوری به محض اینکه متوجه تغییر یا افزایش قیمت بلیت هواپیما از سوی شرکت های هواپیمایی شود، رسیدگی و متخلفان مجازات خواهند شد.

رئیس سازمان هواپیمایی می گوید: تغییر قیمت در خصوص بلیت هواپیما قابل قبول نیست و در صورت افزایش قیمت بلیت از طریق اطلاع رسانی و تایید آن را به رسانه ها اطلاع رسانی می کنیم، اما تاکنون قیمت بلیت هواپیما بوده است. افزایش نیافته است.

محمدی بخش گفت: در حال حاضر با چند شرکت هواپیمایی که گران فروشی را تخلف می کنند، سروکار داریم و آنها را به تعزیرات معرفی کرده ایم.

مسافران باید بلیط را از سایت های مورد اعتماد خریداری کنند

در ایام تعطیلات بسیاری از مسافران به باشگاه خبرنگاران جوان گفتند که قیمت بلیت در مسیرهای مختلف از جمله تهران – مشهد افزایش یافته است و در این خصوص یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی می گوید: ممکن است در مسیرهای مختلف افزایش قیمت داشته باشد. برخی مسیرها ناشی از موتورهای جستجو و سایت‌هایی است که قیمت‌هایی خارج از تعرفه مصوب به مسافران ارائه می‌کنند و در این راستا سازمان هواپیمایی به عنوان یک نهاد حاکمیتی، متخلفان را وارد سیستم قضایی می‌کند تا با آنها برخورد شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به مسافران توصیه می شود بلیت خود را از سایت های مورد اعتماد خریداری کنند تا در صورت بروز مشکل یا اضافه هزینه، سازمان هواپیمایی کشوری ثبت نام کرده و مبلغ اضافی را از این سایت ها دریافت کند.

بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه بسیاری از مسافران در ایام اوج سفر مجبور به خرید بلیط از سایت های اینترنتی هستند، بنابراین در این شرایط باید نظارت سازمان هواپیمایی تقویت شود تا تخلفی در این زمینه صورت نگیرد و مسافران بلیط را با قیمت مصوب خریداری می کنند

لازم به ذکر است مسافران باید بلیط پروازهای داخلی را با قیمت مصوب 1400 آذرماه که در سایت انجمن شرکت های هواپیمایی موجود است خریداری کنند و به هیچ عنوان بلیط را بالاتر از قیمت مصوب فروخته نشود.

دیدگاهتان را بنویسید