بررسی قیمت بلیت هواپیما در هفته آینده با حضور ایرلاین ها / جرایم سنگین منتظر گرانفروشان / نمایندگان مطالبه گر وزیر راه و شهرسازی

ساعت: 13:56
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780627

یکی از اعضای کمیسیون شهروندی مجلس در گفت و گو با دانا اعلام کرد:

یکی از اعضای کمیسیون اتباع مجلس از بررسی قیمت بلیت هواپیما در کمیسیون متبوع خود و برگزاری جلسه با مسئولان و شرکت های هواپیمایی در هفته آینده خبر داد و گفت: اخیرا با وجود رفع محدودیت ها، بلیت ها به طور کامل فروخته می شود. خطوط هوایی ظرفیت ؛ «پس افزایش قیمت به چه معناست؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پس از مشکلات ناشی از شیوع بیماری عروق کرونر قلب و افزایش قیمت بلیت هواپیماهای مشمول فروش 60 درصد ظرفیت در ژوئیه امسال دوباره شاهد افزایش قیمت خطوط هوایی بودیم. این در طی جلسات متعدد بین مسئولان است وزیر راه و شهرسازی، هواپیمایی کشوری و شرکت های هواپیمایی برگزار شد اما در نهایت نتیجه ای حاصل نشد.

شرکت‌های هواپیمایی در مردادماه به بهانه شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های کرونا، قیمت بلیت هواپیما را افزایش دادند، اما وزارت راه و شهرسازی و مدیران شرکت‌های هواپیمایی هر از گاهی به شرکت‌های هواپیمایی هشدار می‌دادند که قبل از افزایش قیمت‌ها به قیمت‌ها بازگردند، اما به آن‌ها توجهی نکردند.

افزایش قیمت بلیت ها در حالی اتفاق افتاد که به بهانه بیماری عروق کرونر، پروازها لغو و هزینه ها کاهش یافت. در پی اعتراض مردم و کارمندان مجلس و وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری هیچ اقدامی برای جلوگیری از این افزایش صورت نگرفت و در نهایت این روند با بلندگوی شرکت های هواپیمایی ادامه یافت.

بر اساس این گزارش، کرایه های داخلی بیش از 30 درصدی وجود داشت؛ با این حال، پروتکل های بهداشتی نیز توسط خطوط هوایی نادیده گرفته می شود. فروش بلیت در حال حاضر عادی است، اما قیمت ها همچنان مانند دوران کرونا است. این موضوع بارها از سوی مردم و نمایندگان مجلس مطرح شده و جریمه ها و تذکرات شرکت هواپیمایی همچنان ادامه دارد اما تاثیری در کاهش قیمت نداشته است.

سازمان هواپیمایی کشوری در ماه‌های اخیر تنها چند اطلاعیه برای رسیدگی به این روند صادر کرده است، اما هیچ پاسخی دریافت نکرده است. این سازمان اخیرا در اطلاعیه ای اعلام کرده است که به دلیل عدم توجه به هشدارهای این سازمان از سوی تعدادی از شرکت های هواپیمایی که به شدت مقررات بهداشتی را رعایت نمی کنند (مانند رعایت محدودیت ها) 60 درصد ظرفیت هواپیما) در پروازهای داخلی و همچنین فروش بلیت بالاتر از نرخ تعیین شده، مجوز برخی ایرلاین ها را برای تخلف از خطوط هوایی به حالت تعلیق درآورد.

با این حال بلیط هواپیما همچنان بالاست و تغییری نکرده است. این نشان می دهد که چنین جریمه هایی تاثیر چندانی بر ایرلاین ها نداشته است و اگر پروازهای داخلی مجبور به بازگشت به قیمت قانونی قبلی خود شوند، نیاز به اقدامات جدی تری دارند.

چرا قیمت بلیط هواپیما کاهش پیدا نکرد؟ / مجلس را از رستم قاسمی می طلبد

سید البرز حسینی عضو کمیسیون شهروندی مجلس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی راه دانا; وی در خصوص گرانی بلیت هواپیما گفت: مشکلات شرکت های هواپیمایی بارها در جلساتی با نمایندگان کمیسیون، وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی مطرح شده و مقرر شد در ایام سامو کرون 60 درصد بلیت های فروخته شده و قیمت بلیط ها نیز در حال افزایش است 10 درصد باشد. با عادی شدن شرایط، این روند به حالت قبل برمی گردد، اما متاسفانه مصوبات این جلسه محقق نشد..

وی با اشاره به تخلف ایرلاین ها در زمینه فروش و قیمت بلیت افزود: اخیرا با وجود رفع محدودیت ها، بلیت فروشی توسط شرکت های هواپیمایی با ظرفیت کامل انجام می شود؛ پس افزایش قیمت به چه معناست؟ از سوی دیگر مجلس به طور جدی با این موضوع برخورد می کند و درخواست اصلی وزیر راه و شهرسازی کاهش قیمت بلیت هواپیما است.

حمل و نقل هوایی به افراد خاصی محدود نمی شود

حسینی گفت: مردم خواستار دسترسی کافی به حمل و نقل هوایی برای امور اداری، آموزشی و درمانی خود هستند. اینکه با افزایش قیمت بلیت فقط گروه های خاصی از حمل و نقل هوایی استفاده کنند قابل قبول نیست.

برگزاری جلسه در کمیسیون عمران ساماندهی بلیط هواپیما

به این جلسه اشاره کرد روز شنبه هفته جاری کمیسیون عمران با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی، وی گفت: جلسه روز شنبه نتیجه ای نداشت و مقرر شد هماهنگی های لازم برای برگزاری جلسه دیگری در روزهای آینده انجام شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: هفته آینده کمیسیون عمران از کارکنان سازمان هواپیمایی و وزارت راه دعوت می کند و با وزیر راه و شهرسازی موافقت می کند تا شرکت های هواپیمایی برای تحویل بلیت در این جلسه حضور یابند. قیمت فروش “برگشت.

جریمه های بیشتر برای خطوط هوایی گران قیمت

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: نمایندگان مردم در تلاش هستند تا وظایف نظارتی خود را انجام دهند بنابراین در صورت عدول این شرکت ها از تعهدات قانونی، مجلس از وزارت راه و شهرسازی می خواهد که نسبت به ارقام مصوب فروش پاسخگو باشد. ، خدمات و قیمت ها جریمه های بیشتری برای تخلف در نظر گرفته می شود.

حسینی تاکید کرد: نتایج به زودی پس از جلسه و نتایج مثبت اعلام می شود. در این جلسه کمیسیون عمران با حضور سازمان هواپیمایی کشوری و کارکنان وزارت راه تمام تلاش خود را می کنیم تا به نتایج خوبی برسیم..

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید