افزایش گرد و خاک در شرق کشور/بارندگی در 5 استان


ساعت: 13:37
تاریخ انتشار: 1301/04/27
کد خبر: 1883992

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات هواشناسی از وقوع بارندگی، رعد و برق و وزش باد شدید طی روزهای آینده در پنج استان و کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هوا، طی پنج روز آینده در بخش هایی از جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان به ویژه در بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر و بارش و رعدوبرق و در نقاطی وزش باد شدید خواهد بود.

وی افزود: این شرایط دور از انتظار نیست از چهارشنبه تا جمعه (29 تا 31 تیرماه) در مناطقی از جنوب شرق فارس و جنوب بوشهر، همچنین اواخر روز چهارشنبه تا جمعه در سواحل دریای خزر ابری همراه با رگبار باران پیش بینی می شود. و کاهش نسبی دما پیش بینی می شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت خطرات هواشناسی، از امروز تا جمعه (7 تا 31 تیرماه) در نواحی شرقی و شمال شرقی وزش باد شدید و وزش گرد و خاک پیش بینی می شود.

و ادامه داد: روز سه شنبه (7 تیرماه) علاوه بر مناطق مذکور، افزایش وزش باد در مناطق مرکزی کشور و مناطق گرد و غبار پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی افزود: طی پنج روز آینده با تشکیل دوره ای توده های گرد و غبار بر فراز کشور عراق و انتقال آن به استان های مرزی در غرب و جنوب غرب کشور کاهش کیفیت هوا و کاهش دید در این مناطق پیش بینی می شود.

به گفته ضیائیان، از امروز تا جمعه (7 تا 31 تیرماه) دریای عمان و تنگه هرمز مواج و در روز سه شنبه خلیج فارس و از چهارشنبه تا جمعه دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات هواشناسی همچنین با بیان وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (7 تیرماه) صاف و در بعدازظهر وزش باد با حداقل دمای 26 درجه پیش بینی می شود. و بیشینه دمای 38 درجه و در روز چهارشنبه (9 تیر) در نقاطی صاف و وزش باد با کمینه دمای 25 و حداکثر 37 درجه پیش بینی می شود.

ضیائان در پایان گفت: امروز و فردا (7 و 28 تیرماه) اهواز با 51 و 50 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با 12 درجه سانتیگراد سردترین است.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید