افزایش ۱۳ درصدی دستگیری سارقان و مالخران اموال مسروقه در بندرعباس/ کشف بیش از دو میلیون و ۱۹۵ هزار لیتر سوخت قاچاق

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سرهنگ تیمور دولتیاری فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس ضمن گرامیداشت هفته فراجا گفت: فراجا همچون سنوات گذشته در راستای تامین نظم و امنیت شهروندان استان هرمزگان، عملکرد مطلوب و رضایت‌بخشی داشته است و نیروی انتظامی هرمزگان شهیدان زیادی را تقدیم به انقلاب کرده است. 

وی بیان داشت: شهید سعید «پناهی فر» همانند خاری در چشم مخلان نظم و امنیت بود و این شهید زنده، ویژگی های بارز زیادی داشت که زبانم از بیان آنها قاصر است.

سرهنگ دولتیاری ضمن بیان اینکه همه ما در مقابل خون شهدا به ویژه این شهید والا مقام مدیون هستیم، اذعان داشت: باید بیشتر کار کنیم و وقت بگذاریم که شرمنده این شهید والا مقام نشویم. 

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس با اشاره به اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی با رویکرد امنیت محله محورگفت: این طرح موفقیت‌آمیز با استفاده از تمام توان و ظرفیت‌های موجود در محله به منظور برخورد با معتادان متجاهر، فروشندگان موادمخدر و مشروبات الکلی، اجرا شد و در هر محله ای اقدامات متنوعی در حوزه‌های مختلف انجام شده است.

سرهنگ دولتیاری به تشریح عملکرد 6 ماهه نخست سال جاری پرداخت و گفت: 13 درصد افزایش دستگیری سارقان و مالخران اموال مسروقه نسبت به سال گذشته داشتیم. 

وی ابراز داشت: در حوزه کشف سرقت‌های خشن در شهرستان بندرعباس نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل، صددرصد افزایش داشتیم و همچنین در حوزه کشف انواع مواد مخدر نیز با افزایش 8 درصدی نسبت به سال قبل مواجه بودیم.

سرهنگ دولتیاری از کشف بیش از دو میلیون و 195 هزار لیتر سوخت قاچاق توسط نیروی انتظامی شهرستان بندرعباس خبر داد. 

به گفته وی، افزایش سه درصدی کشف مشروبات الکلی دست ساز و افزایش 164 درصدی کشف مشروبات خارجی و همچنین افزایش 27 درصدی سلاح های جنگی را نیز می توان از دیگر اقدامات نیروی انتظامی شهرستان بندرعباس برشمرد. 

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس در بخش دیگری از سخنانش به افزایش 12 درصدی تجهیزات ماهواره ای و افزایش 59 درصدی کشف انواع سیگارت قاچاق و همچنین افزایش 37 درصدی دستگیری اتباع بیگانه اشاره کرد. 

سرهنگ دولتیاری گفت: در زمینه جمع آوری معتادان مجرم و متجاهر نیز 29 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و معتادان مجرم و متجاهر، سرقت های خرد را انجام می دهند با انتقال آنان به کمپ های ترک اعتیاد باید اقداماتی در راستای آموزش و به کارگیری آنها به عنوان نیروی کار متخصص انجام شود. 

وی به افزایش 24 درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر اشاره کرد.  

سرهنگ دولتیاری با اشاره به اینکه دو هزار پرونده در رابطه با انواع کالاهای قاچاق تشکیل شد، عنوان کرد: در رابطه با انواع کالاهای قاچاق حدود دو هزار پرونده تشکیل شده است که بالغ بر 251 میلیارد تومان ارزش کالاهای مکشوفه بوده است.

وی در پایان افزود: در طی 6 ماهه نخست سال جاری، 820 دستگاه خودروی سبک و سنگین و 40 فروند قایق توقیف شد و در این عملیات حدود 700 نفر متهم دستگیر و به مراجع قضایی برای سیر مراحل قانونی تحویل داده شدند. 


آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید