افزایش ۶.۵ درصدی میانگین تولید روزانه بنزین در کشور


ساعت: 14:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1921112

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اعلام کرد:

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از افزایش ۶.۵ درصدی میانگین تولید روزانه بنزین در کشور از ابتدای سال جاری تا ۱۴ دی ماه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اکبر نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی درباره روند توزیع سوخت کشور گفت: روز شنبه (12 دی ماه) 116 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که برای فصل زمستان رقم بسیار بالایی است. .

وی تاکید کرد: مصرف بنزین کشور تنها در برخی از روزهای شلوغ فصل تابستان به این ارقام می رسد، اما ثبت این ارقام در فصل زمستان که تردد خودروها و سفرهای بین شهری کاهش چشمگیری دارد، بی سابقه بوده و امسال تنها سال است. در سال های اخیر مصرف زمستانه کاهش نیافته است.

مصرف بنزین در کشور به سرعت در حال رشد است

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به اینکه میانگین مصرف بنزین در کشور از ابتدای سال جاری (اول فروردین تا پنجم دی ماه 1401) نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد افزایش داشته است، گفت: بنزین مصرف در کشور به سرعت در حال رشد است.» و این منجر به عدم تطابق بین تولید و مصرف خواهد شد.

نژادعلی از افزایش 6.5 درصدی میانگین تولید روزانه بنزین در کشور از ابتدای سال جاری تا پنجم دی ماه خبر داد و گفت: با توجه به برخی طرح های بهینه سازی، کیفیت و کمیت تولید در برخی واحدهای پالایشی افزایش یافته است. اما با افزایش مصرف، فاصله تولید و مصرف کاهش می‌یابد و برای پوشش این حجم عظیم، خطوط لوله انتقال فرآورده‌ها در کشور برای بنزین طراحی می‌شود و به ناچار سوخت تحویلی به نیروگاه‌ها از تانکرهای نفتکش و راه‌آهن منتقل می‌شود. .

وی با تاکید بر لزوم مصرف بهینه سوخت افزود: دلایل مختلفی از جمله قاچاق سوخت به دلیل اختلاف زیاد قیمت سوخت با کشورهای همسایه، عدم رعایت مصرف بهینه و عادی سازی مصرف، اطلاع رسانی نامناسب در مورد تولید محصول، ارزش واقعی تولید محصولات و نیاز به مصرف بهینه یکی از دلایل این افزایش سرسام آور مصرف محصولات در کشور است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ضمن ابراز امیدواری برای همکاری مردم در مدیریت مصرف سوخت کشور به ویژه در فصل زمستان با توجه به نیاز به سوخت ثانویه در صنایع و بخش های نیروگاهی، گفت: در صورت نیاز به سوخت ثانویه در بخش های صنایع و نیروگاه ها، باید در جهت مدیریت مصرف سوخت کشور باشیم. امیدواریم چون با افزایش تولید در برخی واحدهای پالایشی از جمله آبادان، تهران و پالایشگاه شازند اراک بتوانیم ذخیره سازی مناسبی برای ایام نوروز داشته باشیم.

آغاز توزیع بنزین سوپر در تهران

نژادعلی همچنین از آغاز توزیع بنزین سوپر در تهران در هفته گذشته خبر داد و گفت: عرضه بنزین سوپر به دلیل تعمیرات اساسی پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند محدود شد و با پایان این عملیات، عرضه بنزین سوپرمحدود شد. بنزین سوپر در تهران از هفته گذشته آغاز و از روز سه شنبه (15 دی) در تمام مراکز استان ها آغاز شد.

وی همچنین درباره روند توزیع یورو بنزین در کشور گفت: توزیع یورو بنزین در پایتخت ها یکی از تعهدات قانونی ماست و همواره سعی کرده ایم در تمام پایتخت ها یورو بنزین توزیع شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کیفیت بنزین یورو سوپر را ناچیز ارزیابی کرد و گفت: عدد اکتان بنزین یورو بیش از 91 و عدد اکتان سوپر بنزین 95 است و اکثر خودروهای کشور می توانند. از هر دو نوع استفاده کنید

نژادعلی میانگین تولید روزانه نفت و گاز کشور را چهار درصد بیشتر از سال گذشته اعلام کرد و گفت: مصرف این فرآورده از ابتدای سال جاری تاکنون به طور متوسط ​​5.5 درصد رشد داشته است و امیدواریم این تراز مثبت ادامه یابد.

وی با اشاره به مصرف عمده تولید نفت و گاز در پالایشگاه ها در بخش های حمل و نقل، کشاورزی، تجارت و صنعت، گفت: حدود 25 درصد از تولید نفت و گاز کشور در بخش نیروگاهی و حدود 73 درصد در بخش نیروگاهی مصرف می شود. بخش غیر انرژی

دیدگاهتان را بنویسید