افزایش 100 میلیاردی بودجه 1400 شهرداری یزد بدون فروش ملک

ساعت: 11:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۱
کد خبر: 1791451

عزیزلا سیفی گفت: خوشبختانه تنها سه درصد از اموال شهرداری برای تامین بودجه فروخته شد و در این مدت کاهش چشمگیری را شاهد بوده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، عزیزالله سیفی رئیس کمیته بودجه، درآمد و سرمایه گذاری پایدار شورای شهر یزد در جمع اصحاب رسانه گفت: آنچه در بودجه هزار و 400 شهرداری یزد بسته شد، هزار و 800 میلیارد تن بود که 400 میلیارد تن آن از طریق فروش ملک بود. و 400 میلیارد تن نیز پیش بینی شده است از طریق تملک تسهیلاتی که در این دوره از شورای ششم برنامه ریزی شده بود، از فروش حداکثری اموال شهرداری جلوگیری شود، مگر اینکه درآمد حاصل از فروش این ملک به صورت 100 درصدی برای پروژه ها باشد. عمران برای مصرف.

امن افزود: برای اخذ تسهیلات باید در پروژه های عمرانی هزینه کنند که خوشبختانه تنها سه درصد آن در هنگام فروش ملک فروخته شد و در این مدت شاهد کاهش چشمگیر هستیم.

وی گفت: تسهیلات لازم برای ادامه ساخت و ساز از جمله پروژه متروی زکریا دریافت شده است که در شورای ششم تسریع شد و اعضای کمیسیون عمران دوشنبه هر هفته در محل حاضر می شوند تا از پیشرفت پروژه نظارت کنند.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر یزد گفت: در این ردیف های اعتباری پیش بینی شده است که یک هزار و 800 میلیارد تن بدون فروش اموال مازاد به درآمدهای شهرداری به 100 میلیارد تن اضافه شود که خوشبختانه از یک سو با همکاری اداره کل. درآمدهای مالی و مالیات بر ارزش افزوده حاصل شده است.

سیفی با بیان اینکه تاکنون 58 درصد از پروژه های عمرانی هزینه شده است، گفت: این پروژه یکی از پروژه های نیمه تمام چهارراه محمود آباد است که به دلیل آماده نبودن طرح و دستگاه های مسئول و مشارکتی در این سه راهی آماده نشد. جمع آوری امکانات این پروژه زمین گیر شد «که سال آینده اجرا می شود که از پروژه های نیمه تمام تامین می شود.

رئیس کمیته بودجه شورای شهر یزد گفت: حدود 70 پروژه نیمه تمام در نقاط مختلف یزد داریم که اکثر آنها تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی در خصوص وضعیت پروژه ساختمان پزشکان طالقانی گفت: پیگیری کمیسیون ماده 5: در حال حاضر دو نقطه کلیدی بین شهرداری و سرمایه گذار جدید وجود دارد.

سیف ادامه داد: سرمایه گذار درخواست طبقه پنجم را داشته است که نیاز است پس از موافقت دستگاه های ذیربط مراحل قانونی از جمله میراث فرهنگی و تایید کمیسیون ماده 5 اضافه شود و نکته دوم این است که این پروژه زمانی که برای استفاده در مطب تجاری استفاده می شود.«این وضعیت در ساختمان پزشکان تغییر می کند، باید برای هر واحد پزشکی پنج پارکینگ وجود داشته باشد که این پروژه تامین آن را با مشکل مواجه می کند.

وی تاکید کرد: باید پارکینگ مناسب تامین شود یا حداقل هزینه ها به شهرداری پرداخت شود تا شهرداری در مجاورت محل پروژه پارکینگ مناسب را تامین کند.

رئیس کمیته بودجه شورای شهرداری یزد در خصوص پروژه ارگ ​​اذعان داشت: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی اجرا شد.

وی در خصوص شهر چوب و مبلمان نیز گفت: این طرح در شورای پنجم مرمت شد اما هنوز اجرایی نشده است چرا که زمین این مجموعه تنها از طریق سند اجاره ای و در تصرف شهرداری است و تاکنون اجرا نشده است. تحویل شد.در نهایت به شهرداری یزد «دستگاه های نظارتی وارد می شوند.

سیفی افزود: طبق توصیه مراجع نظارتی، زمین به شهرداری واگذار نشده است و شهرداری تمامی هزینه ها را پرداخت نکرده است و نباید به بخش خصوصی واگذار شود که این امر منجر به مشکلات اضافی.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید