بودجه 100 میلیاردی شهرداری جویبار در سال 1401


ساعت: 11:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855287

محمدحسین فقیه گفت: بودجه امسال شهرداری جویبار را 100 میلیارد تن برآورد می کنیم که 60 درصد آن صرف پروژه های عمرانی و 40 درصد در امور جاری شهرداری می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، محمدحسین فقیه صبح امروز در بازدید از پروژه های عمرانی جویبار اظهار داشت: با انتخاب اعضای هیئت مدیره و به نمایندگی از مردم جویبار و موفقیت خادمی، هفت ماه از حضور ما در جویبار می گذرد همواره یکی از اصولی است که ما در توسعه دنبال کردیم و رویکرد بنیادی و نهادینه شده این است که مدیریت شهرستان جویبار چگونه بوده است؟ برنامه ما برای حرکت به وضعیت مطلوب چیست؟ و ما امروز در کجای این داستان قرار داریم؟

شهردار جویبار با اشاره به اینکه عده ای در ابتدا به دنبال طرح حکمرانی هستند، گفت: مدیریت خردمندانه، حکمرانی علمی و حکمرانی توسعه محور این را منعکس نمی کند و ابتدا باید شرایط موجود را بشناسید و با محرومیت و غفلت مقابله کنید. اصول مدیریت را درک کنید و سپس برای درمان این بحران ها برنامه ریزی کنید.

وی گفت: این هفت ماه زمانی بود که بحران ها و کمبودهای شهرستان جویبار را شناسایی و به درک شرایط بحرانی این شهرستان رسیدیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه حساب شهرداری جویبار در ابتدای حضور در شهر و همچنین بدهی بالغ بر 30 میلیارد تن به پیمانکاران مسدود شد، گفت: در پایان سال گذشته 100 درصد بودجه بدون اصلاح اجرا شد. فقط 18 میلیارد تن بودجه فروخته بودیم و باید بپرسیم چه شد که شهرداری جویبار از 30 میلیارد بدهی ثبت شده امروز فقط 18 میلیارد بدهکار است و هر پروژه ای که امروز به پیمانکاران ارائه می دهیم مشتاق حضور در آن هستیم.

فقیه ادامه داد: من شعارسازی نمی کنم و رسانه ای نیستم و در فضای رسانه ای در این حکومت 7 ماهه شهرداری جویبار حتی یک بار هم وارد نشدم که صحبت کنم، مقرر شد بودجه امسال 100 میلیارد تومان باشد. که 60 درصد بودجه پروژه های عمرانی است و فقط 40 درصد بودجه را صرف امور جاری شهرداری خواهیم کرد که برعکس سایر شهرداری های همجوار است.


شهردار جویبار در ادامه سخنان خود از انعقاد بیش از 30 میلیارد تن قرارداد با پیمانکاران در حوزه ساخت و ساز در شهرداری جویبار خبر داد.

این مسئول بیان کرد: توسعه تدریجی است و در حوزه حکمرانی عمرانی که وظیفه اصلی شهرداری جویبار است همه اقدامات در دستور کار است و امسال احترام به کرامت مردم جویبار در اولویت است. “

فقیه به بیان برخی از برنامه های آتی شهرداری و شورای اسلامی شهر جویبار پرداخت و افزود: در ورودی شهر جویبار تابلویی نصب شده که اعضای شورا بر روی آن تاکید می کنند که تابلوی ورودی شهر این مشکل باید برطرف شود. در طراحی المان های شهر و نوع چیدمان که در شهر وجود دارد و باید حاوی پیامی برای مشتریان شهر جویبار باشد.

با تاکید بر اینکه در سال 1401 ابر پروژه ای برای شهرستان جویبار تعیین شده و هزینه ورود به شهر جویبار بیش از 23 میلیارد تومان برآورد شده و حجم محرومیت و مظلومیت این شهرستان بسیار بیش از 60 میلیارد است. تومان گفت: این امر برای به حداقل رساندن هر چه بیشتر این مظلومیت ها و محرومیت ها و تسهیل در ارائه خدمات به تمامی تعهداتی است که تاکنون انجام داده ایم چه در سال های اخیر و چه در دوره ای که بر عهده داریم. دولت شهری

شهردار جویبار یکی از نکاتی که می تواند به شهرداری جویبار کمک کند همکاری مردم و کارکنان برای دستیابی به بودجه 100 میلیاردی است و تصریح کرد: در حوزه خدمات رسانی در بخش های مختلف مشکلات زیادی داریم و نظافت عمومی شهر جویبار است. شهر که بحث مفصلی است و قطعا در سال های اخیر مشکلات زیادی در این زمینه داشته ایم و باز هم باید بگویم که در این حوزه برنامه های اجرایی تدوین شده است که یکی از آنها حرکت به سمت مکانیزه شدن مدیریت پسماند در شهر است. اتفاق نیفتد، قطعاً نمی‌توانیم پاسخگو باشیم، زیرا حجم زباله‌های شهر جویبار با 34 هزار نفر معمولاً باید 30 تن باشد در حالی که میانگین روزانه بین 60 تا 100 تن زباله جمع‌آوری می‌شود. برآورد هزینه مکانیزه کردن سیستم مدیریت پسماند بین 10 تا 15 میلیارد تن است و این امر جز با کمک مردم.

این شامل پروژه هایی بود که امسال با پیمانکاران آنها امضا شد، از جمله آسفالت شهر با بیش از 2 میلیارد اعتبار اعتبار. از 1 میلیارد تن، توزیع اعتبار پارک المپیک جویبار با بیش از 6 میلیارد تن و سایر پروژه های عمرانی از جمله ورودی شهر، آسفالت و چهارطاقی از محور جویبار تا کوهی خیل و روشنایی محورهای خطرناک شهرستان از جمله. بلوار وردسب و بلوار منتظری خیابان کلاگر محله یکی از برنامه های عمرانی شهرداری جویبار در سال جاری اعلام شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید