افزایش 159 درصدی قیمت دارو در آمریکا / میلیون ها آمریکایی به دلیل هزینه های پزشکی نجومی جان خود را از دست می دهند


ساعت: 14:17
تاریخ انتشار: 1402/02/25
کد خبر: 1839009

کارشناسان تخمین می زنند که تا سال 2030، حدود 1.1 میلیون بیمار مدیکر (برنامه تامین اجتماعی ملی) به دلیل هزینه های بالای دارو جان خود را از دست خواهند داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریک; کارشناسان پیش بینی می کنند که تا سال 2030، 1.1 میلیون بیمار مدیکر (برنامه تامین اجتماعی ملی) به دلیل هزینه های بالای دارو جان خود را از دست خواهند داد.

طبق بیانیه مطبوعاتی مرکز سیاست سلامت غرب، یک مطالعه جدید تخمین می‌زند که بیش از 1.1 میلیون مرگ در میان بیماران مدیکر در دهه آینده رخ خواهد داد، زیرا آنها قادر به پرداخت هزینه داروهای تجویزی خود نیستند.

نویسندگان می گویند که بین سال های 2007 تا 2018، قیمت داروهای مارک دار 159 درصد افزایش یافته است و نشانه های کمی از کاهش وجود دارد.

طبق گفته مراکز خدمات Medicare (برنامه تامین اجتماعی ملی) و Medicaid (طرح سلامت ایالات متحده) طی چند سال آینده، قیمت داروهای تجویزی سریعتر از هر محصول یا خدمات پزشکی دیگری افزایش خواهد یافت.

ذینفعان مدیکر 25 درصد قیمت داروهای ژنریک و تجاری را پرداخت می کنند. بنابراین، بیماران مبتلا به چندین بیماری مزمن متحمل هزینه های اضافی هزاران دلاری در سال می شوند.

محققان یک مدل 10 ساله برای اکثر ذینفعان Medicare مبتلا به بیماری های مزمن ایجاد کرده اند. این مدل به آنها اجازه می دهد ارزیابی کنند که چگونه سطوح مختلف کاهش قیمت باعث کاهش تعداد مرگ و میرهای زودرس و کاهش هزینه مدیکر می شود.

این مطالعه نشان داد که اگر روند فعلی افزایش قیمت دارو در ایالات متحده ادامه یابد، عدم رعایت درمان مقرون به صرفه منجر به مرگ زودرس 112000 ذینفع مدیکر در سال خواهد شد.

در نتیجه این افزایش قیمت ها، دیابت، آنفولانزا، ذات الریه و بیماری های کلیوی از علل اصلی مرگ و میر در میان سایر بیماری ها هستند و تعداد بیشتری از بیماران از وخامت وضعیت سلامت و افزایش هزینه های پزشکی رنج خواهند برد.

تیموتی لاش، مدیر مرکز سیاست سلامت غرب، در جمع خبرنگاران گفت: «یکی از بزرگترین عواملی که در بدتر شدن وضعیت سلامت، بستری شدن در بیمارستان، هزینه‌های بیشتر مراقبت‌های بهداشتی و مرگ‌های قابل پیشگیری مؤثر است این است که بیماران داروهای خود را طبق دستور پزشک مصرف نمی‌کنند.» اخبار. کنفرانس.

وی افزود: عدم پایبندی به درمان به دلیل این هزینه ها مشکل مهم و رو به رشدی است که نتیجه مستقیم گرانی داروها و عدم اجرای سیاست ها و مقرراتی است که باعث مقرون به صرفه شدن داروها می شود.

نمایندگان ایالات متحده می گویند مذاکرات با مدیکر می تواند 94000 مرگ و میر در سال را کاهش دهد. تغییر سیاست های دارویی می تواند میلیون ها و میلیاردها دلار صرفه جویی کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید