افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان تصویب شد.

افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان تصویب شد.

وی با اشاره به کاهش سهم نفت در لایحه بودجه 1403 گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید وابستگی به نفت کاهش یابد و پول حاصل از فروش نفت صرف زیرساخت ها شود. ما نباید از خروجی روغن برای هزینه های جاری خود استفاده کنیم.

وی افزود: منابع پایداری که ناشی از مالیات و عوارض است در لایحه بودجه سال آینده نزدیک به 50 درصد افزایش یافته است و این نگرانی وجود دارد که چرا میزان درآمد مالیاتی در لایحه بودجه سال آینده افزایش یافته است.

محبی نجم آبادی ادامه داد: فرضیه هایی در افکار عمومی مطرح شده است که چه معافیت های مالیاتی نامناسبی که قبلا وجود داشت حذف شود، چه مودیان جدید شناسایی شوند یا با جلوگیری از فرار مالیاتی، منابعی برای کشور به دست می آید و درآمد مالیاتی افزایش می یابد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403 گفت: دولت سیزدهم در افزایش مودیان عملکرد خوبی داشته است به گونه ای که بیش از 2.5 میلیون مودیان جدید اضافه کرده است و به همین دلیل سهم درآمد مالیاتی در بودجه سال آینده خواهد بود. اکانت افزایش یافته است

نماینده مردم سبزوار در مجلس ادامه داد: تاکید ما این است که روند شناسایی مودیان جدید ادامه داشته باشد و مالیات به نفع افراد باشد و زمینه برای ایجاد کینه وجود نداشته باشد و مالیات های بالا اخذ شود. از اقشار ضعیف جامعه

یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: دولت قطعا نمی خواهد با افزایش مالیات به اقشار زحمتکش و ضعیف جامعه فشار بیاورد. ما در کمیته تلفیق لایحه بودجه 1403 دقت لازم را داریم و سعی می کنیم از نظر اقتصادی به مردم فشار نیاوریم.

محبی نعیم آبادی ادامه داد: نکته قابل توجه دیگر این است که تراز عملیاتی در سال 1402 منهای 454 همات بوده در حالی که تراز عملیاتی در بودجه سال 1403 به منفی 307 همات رسیده است که نشان می دهد کسری تراز عملیاتی بودجه 150 هزار میلیارد تومان کاهش یافته است. دلیل این امر افزایش درآمد مالیاتی در کشور و درآمد پایدار است.

وی تاکید کرد: هرچه درآمد مالیاتی بیشتر شود، کسری تراز عملیاتی بهبود می یابد. باز هم تاکید می کنم که مالیات حقوق در سال آینده افزایش نمی یابد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403 گفت: مقام معظم رهبری همواره به تولید توجه و تاکید دارند و هر چقدر هم که تولید کشور رونق داشته باشد در نهایت مالیات بر محصولات تولیدی می تواند منابع پایداری را برای کشور ایجاد کند.

محیبی نعیم آبادی در پاسخ به تعیین افزایش 18 درصدی حقوق کارکنان دولت در لایحه بودجه سال آینده، گفت: پیش بینی من این است که اعضای شورای اسلامی اصلاحاتی را در پیشنهاد دولت انجام دهند تا افزایش حقوق برای کارکنان کشوری انجام شود. کارکنان خدمتگزار در سال آینده حداقل 20 درصد خواهد رسید.

نماینده مردم سبزوار در مجلس تاکید کرد: این در حالی است که افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت متناسب با تورم نیست و کفاف هزینه ها را نمی دهد و طبق قانون افزایش حقوق سالانه باید متناسب با تورم باشد. البته در قانون برنامه هفتم توسعه، دولت را توانمند کرده ایم تا با ارائه سبد معیشتی و کمک های غیرنقدی، از کارکنان و اقشار پایین جامعه حمایت کند که باید محقق شود.