پیشنهاد افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان و مستمری بگیران در بودجه 1402

پیشنهاد افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان و مستمری بگیران در بودجه 1402

روز گذشته مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که لایحه بودجه 1402 در سازمان برنامه خلاصه شده و هفته آینده برای تصویب نهایی به دولت ارسال می شود.

بر این اساس در حالی که آخرین مهلت قانونی برای تقدیم لایحه بودجه شورای اسلامی در سال های اخیر پانزدهم آذر ماه بوده است، به نظر می رسد امسال دولت سیزدهم لایحه بودجه 1402 شورای اسلامی را حداکثر تا ابتدای آذرماه ارائه کند. همچنین هفته گذشته لایحه بودجه شرکت های دولتی در مجلس مطرح شد.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های لایحه بودجه سال آینده مربوط به افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران است، آن‌طور که خبرنگار تسنیم مطلع شد، سازمان برنامه و بودجه در آخرین جمع‌بندی خود پیشنهاد افزایش میانگین ۲۰ درصدی حقوق را به دولت داده است.

لازم به ذکر است در لایحه بودجه سال 1401 (به جز افزایش 25 درصدی دستمزد حداقل کارگران) افزایش حقوق کارکنان به طور میانگین 10 درصد بوده است. دولت.

به گزارش تسنیم، به احتمال زیاد افزایش 20 درصدی متوسط ​​دستمزد کارمندان و مستمری بگیران در سال 1402 نیز منجر به تغییراتی در شورای دولت شود که البته احتمال کاهش این افزایش دستمزد در دولت بسیار بعید و حتی احتمال است. افزایش اضافی میانگین حقوق وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید