افزایش 30 درصدی حقوق کارکنان

افزایش 30 درصدی حقوق کارکنان

علی بابایی کارنامی در گفتگو با مهر با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر مبنی بر افزایش سقف معافیت مالیاتی کارکنان از 84 میلیون به 120 میلیون تومان در سال آینده، اظهار داشت: پیشنهاد دولت این بود که سقف معافیت مالیاتی سالانه 84 میلیون تومان باشد. تومان و ماهانه 7 میلیون تومان که با تصویب مجلس افزایش یافت.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی حقوق ماهانه تا سقف 10 میلیون تومان از مالیات معاف شد که پیش از این حدود 7 میلیون تومان بود.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شاید این مصوبه ابهام ایجاد کند که سقف بودجه قابل تغییر است در حالی که این مصوبه تبعات بسیار مثبتی دارد و وقتی عدالت مالیاتی برقرار شود به عدالت اجتماعی نیز کمک می کند.

یکی از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه گفت: به طور کلی در کشور افزایش دستمزدها به سرعت باعث ایجاد شوک در قیمت ها و بازار می شود اما کاهش مالیات ها شوکی ایجاد نمی کند. باید از کسانی که زیر 10 میلیون تومان درآمد دارند حمایت شود.

نماینده مردم ساری در شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت و مستمری بگیران لشکری ​​و روستایی در مجلس وجود دارد، گفت: نمایندگان مردم پیشنهادات زیادی در مجلس دارند. حقوق کارمندان دولت در سال آینده بیش از 20 درصد افزایش می یابد.

وی گفت: پیشنهاد من این است که حقوق کارکنان کشوری و مستمری بگیران لشکری ​​و روستایی برای سال آینده 30 درصد افزایش یابد و این موضوع تا کجا در مجلس پیش می رود باید دید.

دیدگاهتان را بنویسید