افزایش 45 درصدی حقوق کارکنان دولت

افزایش 45 درصدی حقوق کارکنان دولت

رئیس جمهور ترکیه برای دومین بار در هفته گذشته از افزایش حقوق کارمندان دولت خبر داد. همزمان، روز یکشنبه، تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ترکیه است و اردوغان در تلاش است تا حداکثر آرا را در صندوق های رای خود جلب کند.

اردوغان هفته گذشته از افزایش 45 درصدی حقوق کارمندان دولت خبر داد و به 15 هزار لیر رسید و روز پنجشنبه از دومین افزایش حقوق خود رونمایی کرد و اعلام کرد که حداقل حقوق کارمندان به بیش از 22 هزار لیر خواهد رسید.

این تصمیم بر بیش از 700000 کارمند دولتی تاثیر می گذارد و حداقل دستمزد آنها را به 15000 پوند در ماه افزایش می دهد. این خبر حکایت از کمپین انتخاباتی برای جذب آرای مردم به صندوق های رای اردوغان دارد. گفته می شود در برخی سطوح این مبلغ به 22 هزار لیر ترکیه می رسد که معادل آن است

دوپینگ پرداختی اردوغان برای انتخابات

افزایش دستمزدها برای کاهش هزینه های زندگی در بحران ترکیه در نظر گرفته شده است، اما ممکن است تنها تورم را به حدود 44 درصد برساند.

همچنین رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در اقدامی که برخی از اقتصاددانان آن را پوپولیستی خواندند، اعلام کرد که آنکارا حداقل دستمزد ماهانه کارگران و کارمندان دولت را به 22 هزار لیر ترکیه افزایش خواهد داد.

اردوغان روز پنجشنبه در آنکارا، پایتخت کشور، گفت: ما افزایش حداقل دستمزد کارمندان دولت را سازماندهی خواهیم کرد که کمتر از حداقل دستمزد کارمندان دولت نخواهد بود. در ماه جولای حداقل دستمزد کارمندان دولت به 22000 لیره ترکیه خواهد رسید.

وی افزود که افزایش حقوق کارمندان ملکی به طور خودکار در حقوق بازنشستگی آنها منعکس خواهد شد. من تا تیرماه به وزیرمان فرصت دادم تا این کار را انجام دهد.

رئیس جمهور ترکیه روز سه شنبه از افزایش 45 درصدی حقوق برای 700 هزار کارمند دولتی خبر داد و حداقل دستمزد ماهانه کارمندان دولت را به 15000 لیره ترکیه (768 دلار) افزایش داد. اگر حقوق کارگران و کارمندان دولت به 22 هزار لیر ترکیه برسد، ارزش درآمد دولت به 57 میلیون تومان در ماه می رسد!

دیدگاهتان را بنویسید