افزایش 4.5 درصدی جامعه معلولان کرمانشاه / پرداخت 100 درصدی هزینه های درمانی


ساعت: 12:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۵
کد خبر: 1916030

فرحناز محمدی با اشاره به افزایش 4.5 درصدی معلولان در استان کرمانشاه گفت: سال گذشته تعداد معلولان استان 44 هزار و 918 نفر بود و امسال این تعداد به 46 هزار و 895 نفر افزایش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرحناز محمدی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا دغدغه های جامعه معلولان کاهش یابد، اظهار داشت: در طرح جامع سلامت و حمایت از این قشر مقرر شده است که 100 درصد هزینه های درمان پرداخت شود و این امر این مصوبه تا پایان سال با کمک بیمه سلامت محقق خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش 4.5 درصدی جامعه معلولان در استان افزود: سال گذشته تعداد معلولان استان 44 هزار و 918 نفر بود که امسال این تعداد افزایش یافته است. به 46 هزار و 895 نفر.

وی گفت: اکثریت معلولان استان را معلولان جسمی و حرکتی تشکیل می دهند که تعداد آنها به 17 هزار نفر می رسد و بیشتر این معلولیت ها به دلیل سقوط از ارتفاع و تصادفات است.

این مسئول با اشاره به رشد حدود 2 هزار نفری جامعه معلولان استان تصریح کرد: سال گذشته 690 مورد ضایعه نخاعی داشتیم که اکنون به 770 نفر افزایش یافته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های معلولان اشتغال و مسکن است، خاطرنشان کرد: بر اساس ماده یک قانون حمایت موضوع کمیسیون های پزشکی توانبخشی را مطرح می کنیم و در سال گذشته 5360 مورد متقاضی داشتیم. در نظر گرفتن در این کمیسیون ها که به صورت 100 درصد رسیدگی شد.

محمدی افزود: در حوزه اشتغال مشمولان رفاهی علاوه بر تسهیلات اشتغالزایی که تا سقف 100 میلیون تومان پرداخت می شود، مشوق هایی نیز برای کارفرمایانی که از ظرفیت مشمولان رفاهی استفاده می کنند در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در بخشی دیگر از سخنان خود خواستار تسریع در روند بهسازی جاده ها شد و گفت: بر اساس مصوبات سال های اخیر باید تعدادی اتوبوس برای جابجایی افراد دارای معلولیت در سطح شهر در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید