معلولان گلستانی ناراضی از کمک های اجتماعی ضعیف / معلولان در انتظار برنامه دولت سیزدهم

ساعت: 10:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۳
کد خبر: 1784117

برخی از معلولان استان از وضعیت موجود ناراضی هستند و انتظار دارند با توجه به افزایش اخیر هزینه های اجتماعی، چتر حمایتی خود را افزایش دهند و این در حالی است که برخی از معلولان از کاهش مستمری خود در گلستان گلایه دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما ; شکایات مددجویان اجتماعی و همچنین افراد دارای معلولیت در استان گلستان به دوران جدیدی رسیده است و به نظر می رسد بخشی از این مسائل مربوط به بعد حاکمیتی است و نیاز است مسئولان مسئول در استان در این زمینه دوچندان شوند. توجه.

در هفته‌های اخیر بحث کاهش مستمری برخی مددجویان اجتماعی در مهدکودک‌ها در رسانه‌ها مطرح شده است که متأسفانه مسئولان امر پیگیری نکرده و حتی اگر کاری از دستشان برنمی‌آید می‌توانستند اقدام کنند. مطلع شوید.

روند طولانی پشت رونق در حال تغییر است

برخی از افراد دارای معلولیت نیز از طولانی شدن روند بهزیستی و بازنشستگی گلایه دارند و بهزیستی تاریخی هنوز تاریخی برای بازنشستگی تعیین نکرده است.

به نظر می رسد بخشی از این مسائل مربوط به افزایش وام های مشتریان باشد و دولت قبل بدون حمایت وام برای اجرای این مصوبه اقدام کرد و این موضوع نیازمند اقدام عاجل دولت سیزدهم برای کاهش شکایات این اقشار آسیب پذیر است. جامعه.

حتی کمک‌های اجتماعی برای پوشه بزرگسالان هم خوب پیش نرفت و مددکاران اجتماعی می‌گویند برای حمایت‌های لازم در این زمینه سعی در پویش و جذب کمک‌ها دارند.

برخی از معلولان کم درآمد نیز از ناتوانی در پرداخت هزینه مسکن گلایه دارند و انتظار دارند دولت شرایط مناسبی با وضعیت آنها ببیند.

قانون خاصی در مورد بیمه بازنشستگی معلولان وجود ندارد
محمود امانیان معاون توانبخشی استاندار گلستان درباره برخی از این شکایات گفت: در حوزه بیمه مستمری، قانون خاصی برای مددجویان تحت پوشش و مستمری که در صورت نیاز تا پایان به آنها می دهیم وجود ندارد. عمر کوتاه نمی شود.

معاون توانبخشی بهزیستی گلستان ادامه داد: مددجویانی که حق بیمه پرداخت می کنند، در صورت عدم پرداخت یارانه ای به بیمه آنها بستگی به شرایط از کارافتادگی خود دارند و طبق کمیسیون توانبخشی مورد حمایت قرار می گیرند.

امانیان گفت: میزان مستمری ها نیز در سال گذشته افزایش یافته و از 120 هزار تن به 350 هزار تن رسیده است.

وی گفت: بسیاری از معلولان گلستان در گوشه و کنار هستند و تنها در سال 97 بود که از تعدادی از این افراد مستمری گرفتیم و برنامه های جدیدی در دولت در نظر گرفته شده است تا بتوانیم به مرور زمان این افراد را تحت پوشش قرار دهیم و مستمری بگیریم. ” آنها نمی کنند.

این مسئول گفت: سالمندان دارای معلولیت در صورت نداشتن سرپرست ویژه می توانند از توانبخشی اجتماعی ما حمایت کنند.

امانیان خاطرنشان کرد: 50 میلیون تن کمک بلاعوض برای اسکان معلولان مورد بررسی قرار گرفت و طبق قانون یک سری استثنائات در بحث هزینه های آب، برق، گاز و شهرداری در خصوص اسکان معلولان رعایت شد.

وی خاطرنشان کرد: ملاک کمک های اجتماعی به معلولان کمیسیون پزشکی است و در صورت تایید معلولیت در کمیسیون پزشکی، این افراد مشمول کمک های اجتماعی می شوند.

این کارمند در خصوص اشتغال معلولان خاطرنشان کرد: برای معلولان توانمند برای کار شرایط اشتغال فراهم می شود و آموزش مهارتی رایگان برای معلولان از دیگر برنامه های ما است و بسته به نوع معلولیت می توانند اشتغال زایی داشته باشند. مشاوره «ما به آنها پیشنهاد می کنیم و در بحث تسهیلات اشتغال زایی چنین مشکلی نداریم.

امانیان گفت: مراکز حمایت از اشتغال معلولان داریم که می توانند به این مراکز مراجعه کنند و این افراد با کارگاه ها و موسسات نیازمند نیروی کار آشنا هستند و دولت برای این کارفرمایان مشوق هایی در نظر گرفته است.

وی در خصوص تهیه پوشه ها نیز گفت: پوشه یکی از نیازهای اساسی است و مراقبت های اجتماعی باید اقلام زیادی از جمله دارو، چوب، پوشک راه راه و تخت آسایشگاه را برای افراد دارای معلولیت تامین کند و اعتبارات مردمی برای این مسائل کافی نیست. “.

12000 کاندیدای بزرگسال گلستانی برای پوشه

معاون بهزیستی گلستان گفت: تاکنون حدود 12 هزار نفر واجد شرایط در پوشه داریم که ماهانه چهار بسته است و هر بسته 170 هزار تن قیمت دارد و با وام های استانی می توانیم بخش کوچکی از نیاز این افراد را تامین کنیم. سعی می کنیم از ظرفیت موسسات خیریه در این بخش استفاده کنیم.

گفتنی است 58 هزار معلول برای دریافت خدمات در سامانه اجتماعی استان ثبت نام کرده اند و ممکن است همچنان افراد دارای معلولیتی باشند که اطلاع رسانی نکرده باشند و از این تعداد بالغ بر 37 هزار نفر از بهزیستی مستمری دریافت می کنند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید