افزایش 40 درصدی تردد در نوروز در جاده های استان قزوین

وی ادامه داد: نوروز 1401 محورهای مواصلاتی استان قزوین با 40 درصد افزایش تردد مواجه بود که نسبت به سال گذشته حدود 2 میلیون و 700 هزار تردد بیشتر داشتیم.

این مسئول گفت: با وجود افزایش ترافیک، تصادفات نوروزی در جاده های استان به حداقل رسیده است.

ذاکری منس گفت: در سفرهای نوروزی امسال شاهد کاهش 80 تا 82 درصدی تصادفات جاده ای در استان بوده ایم.

وی بیان کرد: پلیس و نیروی انتظامی مشکلات جاده ای استان را شناسایی و جلسات متعددی برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت برگزار کردند.

رئیس پلیس راه استان قزوین خاطرنشان کرد: از سوی دیگر همکاران ما به صورت شبانه روزی در جاده ها حضور داشتند و تمهیدات ویژه ای برای ایام نوروز اندیشیده شد. سعی کرده ایم با رفع نواقص جاده ای، افزایش ایمنی جاده ها و مسئولیت پذیری سایر دستگاه ها، ترافیک نوروزی را مدیریت کنیم.

این مسئول ادامه داد: البته مردم در رعایت قوانین و مقررات نقش اساسی داشتند و امیدواریم در نیمه دوم تعطیلات و همچنین همکاری مردم با پلیس به همین منوال ادامه یابد. در طول سال.”

ذاکرمنس بیان کرد: استاندار محترم تاکید کردند با رفع نواقص جاده ای و مسئولیت پذیری دستگاه ها می توان روند پایدار کاهش تصادفات را در سال های آینده حفظ کرد تا استان قزوین در این زمینه رکورددار شود.


جهادگران با کمک پلیس نقش مهمی در کاهش تصادفات داشته اند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قزوین در خصوص نقش جهادگران همیار پلیس در کاهش تصادفات گفت: جهادگران همیار پلیس این روزها تلاش زیادی کرده اند که با سازماندهی و مدیریت گروه جهادی اکنون این اقوام از همه جهت با رنگ آبی نامرئی هستند. چراغ های راهنمایی مشخص شده است که نقش بازدارنده آنها در قانون شکنی قابل توجه است.

وی یادآور شد: در بحث پیشگیری موقعیتی، آموزش این بستگان به ما در نظم بخشی به ترافیک کمک کرد. امیدواریم در شرایط حساس بعدی بتوانیم از این نیروهای خودجوش و صادق بهره ببریم.»


خواب آلودگی، عجله و عدم توجه به جلو از عوامل اصلی تصادفات است

ذاکری منس گفت: علت بیشتر تصادفات در کشور خواب آلودگی، خستگی، سرعت غیرمجاز و تخطی از سرعت مطمئنه رانندگان در استان قزوین است که علاوه بر این موارد عدم توجه به جلو از دیگر دلایل آن است.

وی خاطرنشان کرد: در تصادفات استان قزوین اغلب صحبت از واژگونی به دلیل خستگی و خواب آلودگی و یا انحراف از جاده می شود و راننده عکس العملی نشان نمی دهد که به معنای خواب آلودگی است.

رئیس پلیس راه استان قزوین تاکید کرد: استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی نیز یکی از معضلاتی است که رانندگان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

این مسئول افزود: سرعت غیرمجاز و رفتارهای پرخطر نیز از جمله مواردی است که بدون هیچ گونه اطمینان خاطر با آن برخورد خواهیم کرد.


خودروی رانندگان متخلف ساعتی دیگر توقیف می شود

ذاکیرمنس گفت: توقیف ساعتی خودروها در سال جاری در دستور کار ما قرار دارد، به این معنا که اگر راننده حرکت خطرناکی انجام دهد، همکاران ما خودروی وی را به مدت یک ساعت توقیف کرده و پس از آموزش و تبرئه راننده، اجازه رانندگی به وی داده می شود. “

وی یادآور شد: دوربین های سطح استان نیز فعال می شوند که هم سرعت های لحظه ای و هم متوسط ​​را ثبت می کنند و بلافاصله برای رانندگان پیامک ارسال می شود که باعث می شود با دقت بیشتری رانندگی کنند.


بار حمل و نقل محورهای استان نیمه سنگین و روان است

رئیس پلیس راه استان قزوین در خصوص تردد در محورهای استان گفت: به آرامی.

ذاکیرمنس گفت: خوشبختانه مشکل ازدحام و ازدحام غیرضروری نداریم و سعی کرده ایم از طریق تیم های نامحسوس و محسوس و همچنین با استفاده از ظرفیت گروه های جهادی به مردم خدمت رسانی کنیم تا با آنها مواجه نشوند. چالش ها و مسائل.”

وی افزود: با توجه به اینکه حتی یک نفر در سانحه رانندگی جان خود را از دست داده است، این امر برای پلیس مایه تاسف است، انتظار داریم در نیمه دوم تعطیلات و همچنین در نیمه اول رانندگان و حتی مسافران به رعایت قوانین و مقررات توجه لازم را داشته باشند. مقررات.” او گفت.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مردم پس از دو سال سخت به تاج سفر می کنند، توصیه اکید ما این است که اگر زندگی خود و عزیزانشان را دوست دارند، قوانین را رعایت کنند تا سفرشان با شیرینی به پایان برسد.

دیدگاهتان را بنویسید