تصادف در 30 کیلومتری بزرگراه زنجان – قزوین مجروح 30 نفر / افزایش 35 درصدی تردد در استان زنجان


ساعت: 10:09
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817344

وقوع تصادفات زنجیره ای با افزایش سفر;

تردد در محورهای مواصلاتی استان زنجان افزایش یافته و تصادفات متعددی نیز در روزهای اخیر رخ داده است به طوری که امروز در کیلومتر 24 محور زنجان – قزوین چند دستگاه خودرو با هم برخورد کردند و نزدیک به 30 نفر مصدوم شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; شیوع ویروس کرونا در دو سال اخیر محدودیت‌های خاصی را در سراسر کشور به دنبال داشته است و یکی از مهم‌ترین محدودیت‌های اعمال‌شده ممنوعیت تردد مسافران در استان‌ها به‌ویژه در ایام نوروز بوده است.

اما در ماه‌های اخیر با تدابیر ویژه‌ای که توسط دولت جدید اندیشیده شده است، بسیاری از افراد جامعه دوز اول و دوم واکسن کراون را دریافت کرده و در مقابل این بیماری واکسینه شده‌اند، در حالی که برخی افراد در سه نوبت واکسن این بیماری را دریافت کرده‌اند.

همین تمهیدات ویژه باعث شد تا ستاد ملی تاج امسال برخلاف دو سال گذشته سفرهای خود را اعلام کند، مشروط بر اینکه دو نوبت واکسن تاج گذاری بدون محدودیت تزریق شود و گردشگران و مسافران نوروزی بتوانند به اماکن مذهبی و گردشگری سفر کنند. .

با این ممنوعیت غیرترافیک، تردد در جاده های کشور افزایش یافته و شرایط جوی در برخی استان ها نامساعد و لغزنده شده است، اما این امر منجر به افزایش تصادفات جاده ای و البته این تسکین نیز خواهد شد.

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور پلیس راهور با اشاره به وضعیت ناپایدار جوی در محورهای شمالی و غربی کشور گفت: محدودیت ها.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه شرایط جوی نامساعد و برودت هوا در گیلان و مازندران باعث افزایش سفر در جنوب کشور شده است، گفت: در جنوب شرایط خاصی وجود دارد و متاسفانه تصادفات در محورهای جنوبی نیز رخ داده است. افزایش یافت. “

وی گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تاکنون 288 نفر از هموطنان بر اثر تصادف (یعنی در هر ساعت 2 نفر) جان خود را از دست داده اند.

این مقام انتظامی با اشاره به مصدومیت و مجروح شدن بیش از 4 هزار و 300 نفر در حوادث نوروزی گفت: هموطنان از سفرهای غیرضروری به این استان ها پرهیز کنند، گفت: و اگر مجبور به سفر هستید حتما تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشید.

هادیان فر با بیان اینکه سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز شایع ترین علت تصادفات است، تاکید کرد: استفاده از کمربند ایمنی برای همه سرنشینان الزامی است.

رئیس پلیس راهور با اشاره به اینکه 30 درصد تصادفات در 24 ساعت گذشته به دلیل خستگی و خواب آلودگی واژگونی و رخ داده است، گفت: بیش از 4 هزار و 600 دستگاه خودرو به دلیل تصادف توسط همکارانم توقیف شد.

اما استان زنجان به دلیل اینکه استان‌هایی مانند تهران را به تبریز متصل می‌کند و در مسیر چند استان دیگر قرار دارد، نسبت به دو سال گذشته افزایش ترافیکی را تجربه می‌کند و این شرایط باعث افزایش ترافیک می‌شود. تصادفات در سطح استان نیز افزایش یافته است.

این در حالی است که به گفته محمدعلی عظیمی رئیس پلیس راه استان زنجان، حجم تردد در محورهای مواصلاتی استان زنجان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 درصد افزایش داشته و بیشترین تردد در محورهای زنجان – قزوین و زنجان بوده است. – محورهای تبریز.

همچنین از زمان راه اندازی طرح نوروزی از 25 اسفندماه تاکنون حوادث متعددی در محورهای مواصلاتی استان زنجان رخ داده و علاوه بر جان باختن یک نفر، چندین نفر نیز مجروح و برای مداوا به بیمارستان های زنجان منتقل شده اند.

بنابراین بیشترین تلفات در محورهای مواصلاتی استان زنجان مربوط به تصادف ساعت 6 صبح امروز در 24 کیلومتری بزرگراه زنجان به قزوین است که به صورت زنجیره ای و برخورد چند خودروی سواری و مجروح شدن 30 نفر از هموطنانمان مجروح شدند. .

در این خصوص عسگر جعفری روحی رئیس مرکز فوریت های پزشکی و مدیریت حوادث زنجان گفت: در ساعت 6 و 7 صبح امروز گزارش شد که دو دستگاه خودروی نیسان و چند خودروی دیگر در کیلومتر 24 باهم برخورد کردند. بزرگراه زنجان – قزوین در باند جنوبی. شد.

وی گفت: در این تصادف زنجیره ای 30 نفر مجروح شدند و 5 کد آمبولانس از سلطانیه، مرورد، صبا، کرابله و یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان زنجان با بیان اینکه 11 نفر از 30 نفر از اعزام به بیمارستان سرپایی خودداری کردند، افزود: 19 نفر از مصدومان برای مداوا به بیمارستان موسوی زنجان منتقل شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید