افزایش 54 درصدی آسفالت راه های روستایی خراسان شمالی / کاهش 56.13 درصدی بار حمل شده از استان


ساعت: 12:05
تاریخ انتشار: 1301/09/24
کد خبر: 1918011

مدیرکل حمل و نقل و راهداری خراسان شمالی اعلام کرد؛

مشتری گفت: آسفالت راه های روستایی استان در هشت ماهه امسال به طول 82.5 کیلومتر انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 54 درصد افزایش داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد ژوپیتر مدیرکل حمل و نقل و راهداری خراسان شمالی در گفت و گو با عصرترک اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت عملیات راهسازی (زیرسازی- آسفالت) در مناطق روستایی استان به 74.7 درصد رسیده است و این یک توسعه است. میانگین کشوری 81.7 درصد است.

مشتری گفت: در حال حاضر وضعیت سازه راه (ساختار اساسی- آسفالت) راه های روستایی استان 46.4 درصد است که این شاخص توسعه در میانگین کشوری به 53.4 درصد رسیده است.

وی بیان کرد: در مجموع راه های روستایی استان در حال حاضر هفت درصد از میانگین کشوری در استفاده از راه های آسفالته عقب است.

هزینه 1550 میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت 82 کیلومتر راه روستایی

مدیرکل حمل و نقل و راهداری خراسان شمالی افزود: در خراسان شمالی شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان، شیروان، فاروج، اسفرین، بجنورد، جاجرم و گرمه بیشترین عقب ماندگی را به نفع راه های روستایی آسفالته دارند.

کارفرما همچنین گفت: برای تسریع در عقب ماندگی زیرساختی در استان طی سالهای مالی 1400 و 1401، 32 قرارداد راهسازی برای زیرسازی و آسفالت 234 کیلومتر راه روستایی به پیمانکاران منعقد کردیم که از این میزان 110 کیلومتر برای هشت ماهه آماده سازی بود. امسال.آسفالت.

وی افزود: تاکنون 82.5 کیلومتر راه روستایی آماده و آسفالت شده و برای این عملیات یک هزار و 550 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تا ابتدای سال جاری عملیات آسفالت راه های روستایی آماده شده به 110 کیلومتر می رسد.

وی یادآور شد: عملیات راهسازی در مناطق روستایی استان طی چهار سال گذشته رو به افزایش بوده و در سال 98 به 25 کیلومتر، در سال 99 به 22.8 کیلومتر، در سال 1400 به 28.2 کیلومتر و در هشت ماهه سال گذشته رسیده است. 82.5 کیلومتر از راه های روستایی این بخش نیز آسفالت شد.

مددجو در عین حال گفت: در مجموع 252 کیلومتر راه روستایی، بزرگراه و فرعی در سطح استان آسفالت و حفاظت شد.




60 سرک اضطراری این ولسوالی ایمن سازی شده است

در ادامه مدیرکل حمل و نقل و راهداری خراسان شمالی تصریح کرد: با توجه به وجود 96 نقطه حادثه خیز جاده ای در استان تاکنون 60 نقطه از آنها ایمن سازی شده و 6 نقطه دیگر نیز هم اکنون در حال ایمن سازی است. که ایمن سازی چهار نقطه از آنها تا دهه فجر به اتمام می رسد.

مددجو افزود: برای ایمن سازی 30 نقطه حادثه خیز دیگر استان باید یک هزار و 600 میلیارد ریال ایمن سازی و هزینه شود.

وی در ادامه گفت: قرار است 22 دستگاه پل در محورهای جاده ای استان احداث شود که از این تعداد 18 دستگاه پل ساخته و به بهره برداری رسیده است.

این مقام مسئول افزود: در حال حاضر عملیات ساخت هفت پل دیگر آغاز شده که چهار پل آن (شامل هاوره، حسه گاه، اوخلی و دنگال) تا پایان دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

وی همچنین از صدور 17 موافقت نامه بزرگ برای احداث مجتمع های کنار جاده ای خدمات اجتماعی در استان خبر داد و گفت: تاکنون 15 مجتمع به بهره برداری رسیده و دو مجتمع نیز تا پایان دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

کارفرما افزود: موافقت اصولی ساخت 10 مجتمع جدید دیگر برای خدمات رفاهی صادر شده و به زودی ساخت آنها آغاز می شود.




آغاز عملیات راهداری زمستانی- نوروزی

مدیرکل حمل و نقل و راهداری خراسان شمالی در بخشی دیگر از سخنان خود از آغاز اجرای طرح راهداری زمستانی- نوروزی استان در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: این طرح طی ماه جاری اجرا می شود. 3 آذر لغایت فروردین تا تخلف تردد در محورهای مواصلاتی شرایط جوی مساعد.

مشتری گفت: در این راستا 15 تن ماسه و نمک تهیه شده است.

وی گفت: در این ارتباط از 247 نوع تجهیزات راهداری استفاده می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: 50 درصد این ماشین آلات راهداری فرسوده هستند و سالانه پنج تا شش دستگاه آن نوسازی می شود.




کاهش بار در خراسان شمالی

مدیرکل حمل و نقل و راهداری خراسان شمالی درباره ناوگان باری (تراکتور و کامیون) استان نیز گفت: در حال حاضر میانگین سنی ناوگان باری استان 13.54 سال است در حالی که میانگین سنی ناوگان باری استان 18 سال است.

مددجو با اشاره به اینکه در حال حاضر 7 هزار و 789 دستگاه خودرو در ناوگان باری استان تردد می کنند، اعلام کرد: در هشت ماهه سال گذشته 2 میلیون و 286 هزار تن کالا و در هشت ماه آینده یک میلیون و 976 هزار تن کالا جابجا شده است. سالانه تن ها کالا با این ناوگان از خراسان شمالی به خارج از استان منتقل می شود.

وی گفت: برای هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13.56 درصد کاهش بارهای جابجا شده داشته است.

این مسئول افزود: بیشترین کالاهای ارسالی به خارج از استان در هشت ماهه امسال شامل کود اوره، سیمان، پودر آلومینیوم و مصالح ساختمانی است.




کاهش 9.8 درصدی تعداد مسافران از ناوگان مسافربری استان

مدیرکل حمل و نقل و راهداری خراسان شمالی درباره ناوگان مسافری برون شهری استان نیز اظهار کرد: در حال حاضر 820 دستگاه اتوبوس، ون و تاکسی عمومی برون شهری در استان فعالیت می کنند.

مشتری گفت: از این تعداد 42 دستگاه اتوبوس، 160 دستگاه مینی بوس و 240 دستگاه تاکسی عمومی فرسوده هستند.

وی افزود: در مجموع 53.9 درصد از ناوگان مسافری برون شهری استان شامل 442 دستگاه خودرو فرسوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: طی هشت ماهه امسال یک میلیون و 37 هزار و 569 مسافر توسط این ناوگان جابجا شد.

وی افزود: در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تعداد سفرهای دریایی این ناوگان 9.8 درصد کاهش داشته است.

همچنین مددجو از وقوع تصادفات در جاده های برون شهری استان که توسط دوربین های این اداره کل ثبت شده است، خبر داد: طی هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است. تصادف در جاده های برون شهری روستا شدیم

وی گفت: خراسان شمالی طی هشت ماهه امسال رتبه دوم کشوری در کاهش تصادفات در جاده های برون شهری و رتبه سوم کشوری در جاده های روستایی را به خود اختصاص داده است.




امسال بالغ بر 4000 تن قیر به شرکت های راهسازی این ولسوالی تحویل داده می شود

مدیرکل حمل و نقل و راهداری خراسان شمالی همچنین درباره تخصیص اعتبار مصوب ریاست جمهوری برای این اداره کل در سال مالی 1401 بیان کرد: در سفر امسال رئیس جمهور به استان مصوب شد که 200 میلیارد تومان اعتبار برای این اداره کل در نظر گرفته شود. تامین امنیت محل های حادثه برای مدت سه سال مالیات راه، 800 میلیارد تومان برای عملیات راهسازی در راه های روستایی و 400 میلیارد تومان برای ساخت و آسفالت راه های فرعی و اصلی به استان توزیع شود.

ارباب رجوع اعلام کرد: تاکنون 10 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی سازمان برنامه و بودجه کشور برای ایمن سازی مناطق در معرض خطر تصادفات جاده ای به استان ارسال شده است.

وی افزود: وزارت نفت نیز اعلام کرد که امسال 15 میلیارد تومان برای ایمن سازی مناطق در معرض حوادث جاده ای به استان اختصاص می دهد.

این مسئول همچنین گفت: 26 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی سازمان برنامه و بودجه کشور برای ساخت و آسفالت راه های فرعی استان اختصاص یافته است.

وی همچنین یادآور شد: قیر از محل اعتبارات ملی این وزارتخانه تخصیص یافت و در هشت ماهه امسال باید 3 هزار و 285 تن قیر از این اداره کل بین پیمانکاران راهسازی توزیع شود که این میزان تاکنون یک هزار و 934 تن بوده است. . قیر بین پیمانکاران استانی توزیع و مابقی نیز تحویل داده می شود.

مدیرکل حمل و نقل و راهداری خراسان شمالی همچنین خاطرنشان کرد: تا پایان امسال یک هزار و 351 تن قیر دیگر به استان تحویل و حواله برای پیمانکاران در حال صدور است.

وی تصریح کرد: سازمان حمل و نقل و راهداری کشور به استان اعلام کرده است که برای هر میزان عملیات راهسازی در استان که قرارداد منعقد شده باشد قیر مورد نیاز تخصیص می یابد.

وی در عین حال یادآور شد: تاکنون 100 میلیارد تومان برای تمامی عملیات راهسازی انجام شده در استان در حوزه راه های روستایی، شریانی و فرعی به پیمانکاران بدهکار هستیم.

مددجو همچنین از احداث و راه اندازی شهرک مواصلاتی استان در شمال شهرستان بجنورد در منطقه علی آباد خبر داد: موضوع تضاد زمینی برای احداث این شهرک با ارتش استان حل شد.

وی گفت: در حال حاضر مطالعاتی در خصوص موضوع مدیریت آب های سطحی در این حوزه در حال انجام است.

مدیرکل حمل و نقل و راهداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هشت شرکت باربری استان در این شهرستان مستقر می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید