افزایش 55 درصدی قیمت برنج ایرانی در یک ماه گذشته

افزایش 55 درصدی قیمت برنج ایرانی در یک ماه گذشته

روز جدید : آخرین گزارش مرکز آمار ایران از وضعیت قیمت مواد غذایی در آذرماه نشان می دهد که افزایش قیمت برنج ایرانی نسبت به ماه مشابه سال قبل 55.3 درصد بوده است.

افزایش قیمت برنج در سال جاری همواره هر ماه به ثبت رسیده است و گزارش های محلی حاکی از آن است که هر کیلوگرم برنج ایرانی بیش از 70 هزار تن به فروش رسیده است.

این در حالی است که آخرین گزارش مرکز آمار ایران از قیمت مواد غذایی در آذرماه نشان می دهد که قیمت برنج ایرانی نسبت به ماه مشابه سال قبل 55.3 درصد افزایش داشته است. بنابراین هر کیلوگرم در آذرماه سال گذشته به طور متوسط ​​33.2 هزار تن قیمت داشت، اما برای آذرماه امسال میانگین 51.6 هزار تن اعلام شد.

میانگین هر کیلوگرم برنج ایرانی در آبان ماه 49.5 هزار تن و در آذرماه حداقل 41.2 هزار تن و حداکثر 57.1 هزار تن گزارش شده است.

برنج خارجی 19 درصد افزایش یافت.

در خصوص وضعیت برنج خارجی نیز نسبت به آذرماه سال گذشته 19 درصد رشد داشته است. بنابراین هر کیلوگرم در آذرماه 1399 به طور متوسط ​​23.4 هزار تن قیمت داشت که در آبان امسال به 27.1 هزار تن و در آذرماه 27.9 هزار تن رسید.

یعنی در حالی که هر کیلوگرم برنج خارجی در آذرماه حداقل 24.3 هزار تن و حداکثر 32.1 هزار تن ارزش گذاری شده است که نشان می دهد نسبت به آبان ماه امسال 3 درصد و نسبت به آذر سال گذشته 19 درصد افزایش داشته است. سال

افزایش واردات برنج

وضعیت واردات برنج در سال جاری نیز نشان می دهد که از ابتدای سال تا پایان آذرماه ۹۵۸ هزار تن به ارزش ۸۱۸ میلیون دلار وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد وزنی و ۱۵ درصد افزایش داشته است. .

پیش از این آمار گمرک نشان می داد که از ابتدای سال تا 19 آذرماه 892.8 هزار تن بیش از 759 میلیون دلار ارزش داشت به طوری که در 10 روز پایانی آذرماه روند واردات برنج رو به افزایش است.

دیدگاهتان را بنویسید