اقشار متوسط ​​با برنج داخلی خداحافظی کردند/ افزایش 15 درصدی قیمت برنج ایرانی در یک ماه گذشته

اقشار متوسط ​​با برنج داخلی خداحافظی کردند/ افزایش 15 درصدی قیمت برنج ایرانی در یک ماه گذشته

روز جدید : رئیس اتحادیه صنف برنج بابل: خداحافظی طبقات متوسط ​​و پایین با برنج ایرانی چون نمی توانند برنج ایرانی بخرند.

حسن تقی زاده با بیان اینکه برنج داخلی در یک ماه گذشته 15 درصد افزایش داشته است، گفت: قیمت برنج دوم (هاشمی، امراللهی، بینام) در بانکداری 130 هزار تن در هر کیلوگرم است و برنج برداشت اول کیلویی 110 تا 115 در هکتار به هزار تن رسیده است.

این فعال اقتصادی با اشاره به تعرفه انواع برنج داخلی در بانکی افزود: فجر کیلویی 92 هزار تن، شیرودی 78 هزار تن، ندا کیلویی 70 هزار تن است.

به گفته وی؛ قیمت برنج خارجی نیز افزایش یافت و برنج باسماتی پاکستان به 40 هزار تن در هر کیلوگرم و برنج پاکستانی 386 به 27 هزار تن در هر کیلوگرم رسید.

تقی زاده با اشاره به تاثیر برنج خارجی در بازار گفت: طبقات متوسط ​​و پایین جامعه با برنج ایرانی خداحافظی کرده اند زیرا نمی توانند هیچ کدام از برنج های ایران را بخرند.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد افزایش قیمت برنج داخلی در یک ماه گذشته ناشی از تورم بوده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر عواملی مانند انباشت فروشگاه های زنجیره ای و ورود دلالان به شبکه تجارت متاثر از افزایش قیمت برنج و … بالا آمدن. قیمت برنج بر تورم در کشور تاثیر دارد. عرضه برنج داخلی نیز در هفته های اخیر کاهش یافته و تقاضا برای برنج افزایش یافته است

به گفته رئیس اتحادیه برنج فروشان بابل؛ گرم شدن هوا امکان دپوی داخلی برنج را کاهش می دهد، زیرا این نوع سوسک برنج در گرما است.

تقی زاده تاکید کرد: از ابتدای مردادماه امسال برنج کشت شده جدید وارد بازار می شود و ممکن است با عرضه برنج کشت جدید قیمت این محصول حدود 20 درصد کاهش یابد اما نباید انتظار داشت. قیمت برنج یکسان باشد .

رئیس اتحادیه فروشندگان برنج بابل با اشاره به مقاومت کشاورزان در برابر عرضه برنج گفت: سال گذشته افزایش قیمت برنج باعث شد کشاورزان تمایلی به فروش محصول نداشته باشند و یک چهارم محصول را برای پرداخت بدهی بفروشند و مابقی را رها کنند. با امید. «آنها دوباره به افزایش نرخ بهره ادامه می دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش پیش بینی شده تولید برنج در برداشت جدید قابل پیش بینی است، افزود: شرایط اقلیمی و تلاش کشاورزان ما را به افزایش تولید و توانایی برداشت بیش از 2.4 میلیون تن برنج امیدوار کرده است.

تقی زاده در پایان گفت: اگر تا 15 روز آینده آفتاب شدید نباشد و شرایط جوی تغییر نکند می توان به افزایش تولید در زمان برداشت جدید امیدوار بود.

دیدگاهتان را بنویسید