افزایش 60 درصدی درآمدهای مالیاتی


ساعت: 20:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۵
کد خبر: 1816144

رئیس سازمان مالیاتی کشور گفت: درآمدهای مالیاتی نسبت به سال گذشته حدود 60 درصد افزایش داشته که بخشی به دلیل تورم و بخشی به دلیل تلاش سازمان امور مالیاتی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سازمان مالیاتی، داود منظور درباره میزان درآمد مالیاتی و تغییرات آن نسبت به سال گذشته گفت: جلسه. در این راستا با رشد اشراف اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی، افزایش درآمدهای مالیاتی در سال آینده امکان پذیر خواهد بود.

وی به مقایسه سهم مالیات های دریافتی در بخش مشاغل و کارمندان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مالیات دریافتی ما توسط کارکنان دولتی و غیردولتی حدود دو برابر مالیات بر مشاغل است که حدود 20 هزار برآورد می شود. میلیارد تن در سال جاری

منظور، متوسط ​​سرانه اخذ مالیات در بخش مشاغل را 50 میلیون ریال در سال دانست که دلیل این میزان پایین، عدم اطلاع کافی از مشاغل و درآمدهای آنها است و افزود: در سال آینده بخشی از مشکل کمبود اطلاعات کافی، ما رشد درآمد در این بخش را پیش بینی می کنیم.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت: بسیاری از صاحبان مشاغل سالانه حدود دو تا سه میلیون تن مالیات پرداخت می کنند و بنابراین تصور مردم از تبعیض بین مالیات بر حقوق و مشاغل احساسی درست و صحیح است. ما با تکیه بر سیستم مالیاتی مبتنی بر داده و استفاده بیشتر از پایگاه داده و سایر ابزارهای ارائه شده در اختیار سازمان امور مالیاتی، این روند را اصلاح خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید