مجلس مصمم است هزینه های جاری وزارت اقتصاد را از محل درآمدهای گمرکی و مالیاتی تقبل کند.


ساعت: 13:01
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817266

روایت رئیس جمهور از تصمیم مجلس برای کاهش وابستگی بودجه به نفت

وی در خصوص تصمیم قانونگذار برای کاهش وابستگی بودجه به نفت گفت: مجلس مصمم است هزینه های جاری وزارت اقتصاد را با درآمدهای گمرکی و مالیاتی تامین کند و درآمدهای انفال از جمله نفت صرف زیرساخت های سازمان می شود. برنامه.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد باکر کلیباف رئیس مجلس با انتشار پستی در توئیتر از عزم مجلس برای اصلاح ساختار اقتصادی کشور و جداسازی تدریجی بودجه از نفت خبر داد.

وی در این رابطه توییت کرد:

تاکید رهبر معظم انقلاب بر هزینه کرد درآمدهای نفتی با توجه به افزایش شدید قیمت نفت در زیرساخت ها نشان داد که تصمیم مجلس برای اصلاح اساسی ساختار بودجه و تفکیک متولیان بودجه های عمرانی و جاری تصمیم درستی است.

مجلس مصمم است هزینه های جاری وزارت اقتصاد را از محل درآمدهای گمرکی و مالیاتی تقبل کند و درآمدهای انفال از جمله نفت توسط سازمان برنامه صرف زیرساخت ها شود. البته در اولین قدم ها بهتر است از تولید دارایی های دولت برای جبران کسری هزینه های جاری استفاده شود.

با این کار نفت به تدریج از بودجه جاری کشور جدا می شود و بودجه عملاً مستقل از نفت اجرا می شود و آسیب پذیری شاخص های اقتصادی در برابر تغییرات قیمت جهانی نفت به صفر می رسد.

دستیابی به این هدف نهایی باید در برنامه هفتم توسعه و بودجه های سالانه سال های آینده تکمیل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید