درآمدهای مالیاتی در سال آینده 50 درصد افزایش می یابد

ساعت: 15:52
تاریخ انتشار: 25/10/1401
کد خبر: 1922791

وزیر اقتصاد و دارایی حمایت مالیاتی شفاف از مودیان را سیاست دولت در حوزه مالیات های استانی دانست و گفت: با توجه به شناسایی مودیان جدید، پیش بینی دولت از درآمد مالیاتی در بودجه سال آینده 50 درصد بیشتر از سال جاری است. بودجه.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید احسن خاندوزی وزیر اقتصاد روز یکشنبه پس از جلسه صبح کمیسیون تلفیق بودجه سال 1402 گفت: یکی از راهکارهای دولت برای کاهش وابستگی به نفت پیش بینی درآمد پایدار برای تامین هزینه های دولت است. برای جلوگیری از آسیب پذیری اقتصاد کشور از فروش نفت

وی تصریح کرد: این سیاست به معنای افزودن بار مالیاتی جدید بر تولیدکنندگان و فعالان شفاف در فضای اقتصادی کشور نیست، بلکه باید جلوی فرار مالیاتی را گرفت.

وزیر اقتصاد اضافه کرد: با همین سیاست در قانون بودجه امسال نرخ مالیات شرکت ها پنج درصد کاهش یافت و برای بودجه سال آینده دولت تصمیم گرفت این نرخ را هفت درصد دیگر کاهش دهد تا واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی که به طور شفاف برای حمایت کار می کنند

هندوزی ادامه داد: با ایجاد سامانه های اطلاعات اقتصادی توانسته ایم موارد متعدد فرار مالیاتی و افراد و شرکت هایی را که شفاف عمل نمی کنند شناسایی کنیم.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: امیدواریم با این روش بتوانیم بیش از 2 میلیون مودیان جدید مالیاتی و بنگاه اقتصادی که شفاف عمل نمی کنند شناسایی و نسبت به این عملکرد در سال آینده از آنها و از این درآمدها برای دولت مالیات دریافت کنیم. سال 50 درصد افزایش خواهد یافت.

خاندوزی تاکید کرد: این میزان درآمد مالیاتی بدون بار مالیاتی بر دوش مودیان خواهد بود و امیدواریم بتوانیم سهم مالیات را از درآمدهای جاری دولت افزایش دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید