رشد درآمدهای مالیاتی در کشور مطلوب است/ ۷۲ درصد رشد اخذ مالیات در استان مرکزی داریم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب؛ داود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در جلسه ستاد تجهیز درآمد و منابع استان مرکزی گفت: قبل از الکترونیکی شدن مراحل ثبت نام و نقل و انتقال خودرو، امور مالیاتی تا حد زیادی از طریق تعویض پلاک انجام می شد. و واگذاری خودرو در سال گذشته و میزان پرداخت مالیات پلاک در سال گذشته قیمت یک دستگاه خودرو 1500 میلیارد تومان است که با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی و سازمان امور مالیاتی امسال به 3500 میلیارد تومان افزایش یافته است.

منظور تصریح کرد: مالیات املاک در سال جاری 105 درصد افزایش یافته است و باید قیمت ارزش های منطقه ای تعدیل و نرخ روز به 20 درصد بر اساس قانون افزایش یابد و در این راستا تعامل و مذاکره لازم با شورای شهر باید انجام شود.

وی ادامه داد: میزان مالیات شرکت ها 47 درصد افزایش یافته که 30 درصد آن تورم مالیاتی است که طبیعی است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مالیات های غیرمستقیم نیز با رشد همراه است و نرخ رشد ارزش افزوده در استان مرکزی 87 درصد است در حالی که در کل کشور این نرخ زیر 50 درصد و ارزش افزوده است. موارد باید با اولویت تکمیل بررسی شود و در عین حال موارد اجرایی نیز در نظر گرفته شود تا منابع مالیاتی به طور کامل تمام شود.

منظور یادآور شد: در برنامه های پیش بینی شده قرار است از نزدیک به استان ها سفر کنیم و در ستاد درآمد استان و شورای گفت و گو حضور داشته باشیم تا کمک های لازم موجب تسریع در بهبود تولید کشور و ارتقای درآمد دولت شود.

وی افزود: از این بازدیدها همزمان دو هدف داریم و تلاش می کنیم تا حد امکان وابستگی دولت به درآمد مالیاتی را افزایش دهیم و از حوزه تولید حمایت کنیم تا بازدارندگی مالیاتی در تولید وجود نداشته باشد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: رشد مالیات در کشور و استان مطلوب است و تلاش مجدانه همکاران برای اخذ مالیات و استفاده از همه فرصت ها، رویکرد تمرکز بر فرار مالیاتی و ارتقای کیفیت است. رسیدگی به وصول مالیات از فرار مالیاتی، افزایش 50 درصدی فرار مالیاتی در سال جاری نشان از اتفاق مهمی در این راستا دارد و همچنان مهم است و ما می خواهیم بر تعداد کل فعالان اقتصادی و کسانی که در تور مالیاتی هستند نظارت داشته باشیم. آنها مجبور نیستند برای آنها اظهارنامه مالیاتی ارائه کنند.

منظور افزود: متاسفانه در اظهارنامه های مالیاتی شاهد درآمدهای پنهان زیادی بوده ایم، پیش بینی های زیادی از هزینه ها را شاهد بوده ایم که با تقویت اطلاعات ارائه شده به استان ها این میزان افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه بیان مادین ها در حال افزایش است، گفت: اطلاعات در مراحل تشخیصی نیز افزایش یافته است و امسال اطلاعاتی که از مادین ها داشتیم در فصل اعلام به رکورد خود رسیده است و اظهارنامه ها در سال جاری نسبت به سال گذشته سه برابر شده است. و راه اطاعت از اطلاعات ادامه دارد و ما نمی خواهیم با چانه زنی و زور از مردم مالیات گرفته شود، بلکه می خواهیم مالیات هایی که اخذ می شود بر اساس اطلاعات و صادقانه و منصفانه باشد.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور یادآور شد: امسال ۷۲ درصد در اخذ مالیات در استان مرکزی رشد داشته ایم که در کشور ۶۵ درصد بوده است، استان مرکزی بالاتر از میانگین رشد کل کشور است. دلیل آن تمرکز روی پتروشیمی و پالایشگاه شازند است که از این طریق درآمد خوبی کسب کرده است.

منظور گفت: در سال گذشته رشد درآمد کسب و کار در استان مرکزی 12 درصد بوده که 70 درصد کل است که نشان می دهد کسب و کار استان در فصل اعلامی با افزایش مواجه است و پیش بینی می شود پردازش 1400 اظهارنامه با دقت انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مالیات حقوق و دستمزد 550 میلیارد تومان و کل مالیات مشاغل استان 221 میلیارد تومان است که نشان می دهد 40 درصد زحمتکشان مالیات پرداخت می کنند که باید اصلاح شود و تمکین مالیاتی در حوزه مالیاتی افزایش یابد. .پیدا شد

سید بهاءالدین میرمحمدی رئیس اداره کل مالیاتی استان مرکزی گفت: درآمد مالیاتی استان در بخش‌های مازاد محقق شده و در برخی بخش‌ها درآمد مالیاتی محقق نشده است.

میرمحمدی تصریح کرد: امسال افزایش حقوق 10 درصد بود اما با توجه به اینکه میزان معافیت مالیاتی علاوه بر آن بود، تحقق بودجه به 100 درصد نرسید.

وی ادامه داد: در حوزه کسب و کار به دلیل شیوع ویروس کرونا خسارت زیادی وارد شد و عدم تحقق درآمد مالیات بر ارزش افزوده 10 درصد بود.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: بعد از مودیان کلان شمال تهران و اصفهان، استان مرکزی بیشترین وصول مالیات را دارد و رتبه چهارم را دارد و از نظر اخذ مالیات و درآمد در بین استان های کشور جزو استان های اول هستیم. در کشور

میرمحمدی یادآور شد: در استان مرکزی از نظر اخذ مالیات در سال 1398 به 5 درصد و در سال گذشته به 9 درصد رسیدیم و در هفت ماهه امسال با تلاش مضاعف به 12.8 درصد رسیدیم.

وی با اشاره به اینکه میزان وصول مالیات در استان یک هزار و 800 میلیارد تومان در ماه است، گفت: در هفت ماهه سال گذشته یک میلیارد و 290 میلیون تومان مالیات بین شهرداری و دهیاری های استان توزیع شد، این در حالی است که امسال امسال 1000 میلیارد و 693 میلیارد تومان افزایش 65 درصدی داشته است.

در سال 1398 62 هزار و 300 اظهارنامه مالیاتی در بخش شرکت ها و اشخاص حقیقی ارائه کردیم که به 89 هزار و 600 اظهارنامه رسید و در بخش اشخاص حقوقی نسبت به سال گذشته افزایش داشتیم و امسال 7 هزار و 500 اظهارنامه داشتیم.

میرمحمدی بیان کرد: 20 درصد از کل اظهارنامه ها صادر شده و تمامی رسیدگی ها تا پایان آذرماه به اتمام می رسد و امیدواریم پرونده های مربوط به حسابرسی کل و 238 مختومه شود.

وی ادامه داد: میزان بخشودگی جرایم در هفته دولت 103 میلیارد تومان و میزان بازپرداخت مالیات در هفت ماهه امسال 188 میلیارد تومان بوده است و هدف ما این است که پرونده های تکمیل شده را در اسرع وقت برگردانیم. ممکن است.

رئیس اداره کل امور مالیاتی استان مرکزی خاطرنشان کرد: برنامه اداره کل امور مالیاتی کشور تعامل با اصناف و حمایت از شرکت های تولیدی و اطلاع رسانی به صاحبان اصناف است و حاضر است آموزش های لازم را به اصناف ارائه دهد. مالیات دهندگان در مورد پایانه های فروشگاه

انتهای پیام/

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید