رشد 60 درصدی درآمدهای مالیاتی در 9 ماهه امسال

ساعت: 15:19
تاریخ انتشار: 1400/10/14
کد خبر: 1796195

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه در 9 ماهه امسال 60 درصد وصول مالیات افزایش یافته و 108 درصد بودجه مصوب محقق شده است، گفت:

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد مسیحی با اشاره به اینکه قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده از 13 آذر 1400 اجرایی می شود، گفت: پس از سیزده سال از اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده، در نیمه اول سال جاری قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده تصویب و قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده تصویب شد. مصوب 4 ژانویه. این قانون از این ماه اجرایی می شود.

وی افزود: این قانون با بهره گیری از تجربیات ارزنده سال های اجرا و همچنین تجربیات سایر کشورها و شنیدن نظرات و انتقادات فعالان اقتصادی و صنعتی اصلاح و بازنگری شده و به زودی برای تسهیل در امر تولید اجرایی خواهد شد. فعالیت های اقتصادی.»

معاون درآمد سازمان امور مالیاتی افزود: حمایت از تولید با امکان استرداد مالیات به ویژه در قسمت ماشینی خطوط تولید از نقاط قوت این قانون است. همچنین اشخاص حقوقی با رفع مشکلات و موانع گذشته بر اساس قانون جدید از ابتدای فعالیت خود می توانند از اعتبار مالیاتی استفاده کنند.

مسیحی گفت: برخی از استثنائات نیاز به تغییر دارد و عناصری نیز به معافیت مالیاتی اضافه شده است، بنابراین مبنای اصلی این استثنائات پوشش بیش از سبد خانوار خانوار و به دنبال آن مشکلات درمانی مانند بیمه عمر است. . زندگی و شفا را در بر می گیرد.

وی ادامه داد: خدمات ورزشی با اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح و همچنین مصرف آب محصولات کشاورزی و بیمه آنها برای هتل های 3 ستاره و مهمانسراهای پایین از این مالیات معاف شده است. همچنین به مالیات تبدیل شده است.

کریستینی به بررسی ویژگی های قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده پرداخت و خاطرنشان کرد: روند اصلاح مالیات، اصلاح جرایم مالیاتی، حمایت از تولید و کشاورزی از جمله این موارد است و با آماده شدن سامانه فروشگاه پایانه بستر اعمال مالیات بر ارزش افزوده فراهم شد. که این مالیات به دور آخر یعنی. مصرف کننده.

وی گفت: برنج، شیر، پنیر، روغن نباتی تولیدی در کشور از مالیات بر ارزش افزوده خارج شدند.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی در خصوص درآمدهای مالیاتی 9 ماهه گفت: در 9 ماهه امسال 60 درصد وصول مالیات افزایش یافت و 108 درصد بودجه مصوب محقق شد. رقم مصوب بودجه محقق شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید