رشد ۷ درصدی تجارت خارجی استان کرمانشاه در ۷ ماهه امسال

ساعت: 18:11
تاریخ انتشار: 1400/08/18
کد خبر: 1783017

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه مطرح کرد؛

محسن دارابی گفت: در 7 ماهه امسال یک میلیارد و 436 میلیون دلار کالای غیرنفتی به وزن سه و نیم میلیون تن صادرات داشته ایم که از نظر ارزش ریالی 7 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. سال گذشته.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، محسن دارابی روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت روز ملی صنعتگران در اتاق بازرگانی کرمانشاه اظهار کرد: دارای 371 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، پنج مرز و بازار رسمی و همسایگی با کشور عراق است. دولت مرکزی شرایط استان کرمانشاه.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: یکی از گمرکات قدیمی در مرز خسروی وجود دارد که قدمت آن به بیش از 100 سال می رسد که نشان می دهد این استان یکی از نقاط قدیمی تجارت است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم در حوزه تجارت خوب عمل کنیم، بی شک چرخ تولید در استان کارآمدتر می شود.

دارابی گزارشی از آخرین آمار تجارت خارجی استان در هفت ماهه امسال ارائه کرد و گفت: در این مدت یک میلیارد و 436 میلیون دلار کالای غیر نفتی به وزن سه و نیم میلیون دلار صادرات داشتیم. تن که 5 درصد وزنی و ارزش ریالی است، «7 درصد نسبت به سال گذشته رشد نشان می دهد.

وی گفت: فرصت ارتقای رکورد از نظر وزنی و ارزشی با توجه به وضعیت بیماری عروق کرونر نشان می دهد که برای بهبود وضعیت اقتصادی استان تلاش شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه: همچنین در این مدت 180 هزار کامیون از مرزهای استان کرمانشاه کالاهای صادراتی کشور را به عراق منتقل کردند.

وی ادامه داد: 6 تا 7 هزار نفر در 5 مرز رسمی و یک بازارچه در استان کرمانشاه مشغول به کار هستند.

دارابی افزود: استان کرمانشاه یکی از پنج استان بزرگ کشور از نظر صادرات غیرنفتی است و حدود 45 درصد از کل صادرات کشور به عراق توسط استان کرمانشاه انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: با تقویت زیرساخت‌ها، رفع مشکلات و رفع موانع تجارت خارجی، تجارت خارجی آسان‌تر و سریع‌تر می‌شود.

دارابی بیان کرد: مرزهای کرمانشاه کارکرد ملی دارند بنابراین باید به ارتقای زیرساخت های این مرزها با توجه به ظرفیت صادراتی آن ها توجه بیشتری شود و این امر نیازمند بودجه و اعتبار ملی است.

شناسایی 40 واحد صادراتی در استان کرمانشاه

به گزارش مرصادنیوز، کیوان کاشفی روز سه شنبه در نشست خبری با اشاره به اهمیت صادرات در استان کرمانشاه اظهار کرد: اگر بخواهیم صادرات را افزایش دهیم، داشتن استراتژی بسیار مهم است، بنابراین باید یک واحد صادراتی جدید ایجاد کنیم. قیمت برای صادرات ارز یا واحدهای فعلی.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه افزود: به همین منظور مرکز تسریع صادرات به اتاق بازرگانی را راه اندازی کرده ایم و اکنون 40 قلم کالای قابل صادرات شناسایی شده است.

وی گفت: هر زمان که واحدهای موجود را صادر کنیم و زیرساخت ها را تقویت کنیم، صادرات افزایش می یابد.

کاشفی همچنین به کیفیت بسته بندی محصولات در استان اشاره کرد و گفت: در سه سال گذشته به جز محصولات کشاورزی بهترین واحدهای بسته بندی را در کشور داشته ایم.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه همچنین با انتقاد از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صنعت چاپ گفت: باید روی آن سرمایه گذاری کرد.

کاشفی در ادامه این نشست با افشای فهرست یا بانک اطلاعاتی فعالان اقتصادی کرمانشاه گفت: این بانک، واسطه ای بین فعالان اقتصادی است که بر اساس آن می توانند بدون توجه به فاصله جغرافیایی Communicate، کسب و کار خود را در این سامانه نزد فعالان اقتصادی ثبت کنند.

وی گفت: در تلاش هستیم تا این دایرکتوری را به انگلیسی و عربی ترجمه کنیم تا علاوه بر فعالان اقتصادی کشور، سایر افراد نیز دسترسی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید