رشد 42 درصدی نقل و انتقالات خودرو در 6 ماهه امسال


ساعت: 16:06
تاریخ انتشار: 08/09/1401
کد خبر: 1907371

رئیس مرکز شماره گذاری کات گفت: در 6 ماهه امسال علیرغم اینکه جابجایی خودرو 42 درصد و موتورسیکلت 75 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ علی محمدی رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور با اشاره به تعداد مراکز شماره گذاری اینترنتی گفت: دو مرکز در استان تهران (میشم و خاوران) و همچنین اصفهان، فارس، خراسان رضوی، کرمان، البرز وجود دارد. و استان های آذربایجان شرقی که دارای مراکز خدمات شماره گذاری اینترنتی هستند.

وی افزود: مردم می توانند از طریق سامانه سخا به نشانی sakha.epolice.ir که لینک آن در سایت راهور 120 نیز موجود است، ثبت نام و خدمات اینترنتی دریافت کنند.

سرهنگ محمدی با اشاره به فرآیند شماره گذاری اینترنت نیز گفت: 85 درصد از مراحل کار در شماره گذاری اینترنتی به صورت آنلاین انجام می شود و صرفاً برای تأیید محل سکونت و شماره ثبت است که طبق قانون باید به صورت حضوری انجام شود.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راه تصریح کرد: با شماره گذاری آنلاین فرد از خودرو پیاده نمی شود و در کمتر از 10 دقیقه جابجایی انجام می شود و فرد از جایگاه تعویض پلاک خارج می شود.

سرهنگ محمدی با اشاره به مزایای انتقال اینترنتی گفت: یکی از مزیت های انتقال اینترنتی این است که فرد می تواند سوابق تصادف خودرویی را که خریده است ببیند و اگر خریدار چند پلاک داشته باشد می تواند انتخاب کند که کدام شماره را بله. استفاده. ماشینی که خریده باید نصب شود.

وی افزود: پرداخت اینترنتی بدهی دولت، اطلاع از ممنوعیت نقل و انتقال خودرو معامله شده و صرفه جویی در زمان از دیگر مزایای حواله اینترنتی است.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راه به افزایش جابجایی وسایل نقلیه اشاره و بیان کرد: در 6 ماهه امسال علیرغم اینکه جابجایی خودرو 42 درصد و موتورسیکلت 75 درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است. دوره سال گذشته صف ها به روز شده است که دلیل آن افزایش ظرفیت مراکز تعویض شماره، غرفه ها و همچنین بهبود فرآیندها بوده است.

سرهنگ محمدی تاکید کرد: کاهش زمان ارائه خدمات تعویض پلاک و شماره گذاری در حالی اتفاق افتاده است که فرآیندهایی مانند کنترل پرداخت مالیات، عوارض بزرگراهی که قبل از تعیین وقت قبلی و مراجعه حضوری به صورت آنلاین پرداخت می شود، اضافه شده است.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راه در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به مزیت های بیان شده ارائه خدمات آنلاین شماره گذاری خودرو، امیدواریم هموطنان عزیز در استان هایی که خدمات شماره گذاری آنلاین ارائه می شود، تنها خدمات شماره گذاری را از این طریق دریافت کنند. همچنین لازم به ذکر است که در تلاش هستیم در آینده نزدیک خدمات شماره گذاری اینترنتی را در سایر استان های کشور نیز راه اندازی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید