رشد ۲۱ درصدی تراز تجاری کشور در سه ماهه نخست امسال


ساعت: 20:02
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1879067

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت؛

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از افزایش 600 میلیون دلاری تراز تجاری کشور در سه ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در سفر به بوکان در گفت و گو با اروم نیوز ضمن ارزیابی وضعیت اقتصاد کشور اظهار داشت: این مهم نشانه رشد روزافزون است. روند کشور

محمدرضاپور ابراهیمی افزود: برای اولین بار در سه سال اخیر شاهد رشد تراز تجاری کشور هستیم و این وضعیت انشالله امسال نیز ادامه خواهد داشت.

نماینده مردم چهارمحال بهتیاری در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر تراز تجاری ما بالغ بر 600 میلیون دلار است که انشالله با ادامه برنامه های دولت و مجلس شاهد افزایش آن خواهیم بود.

وی ادامه داد: این موارد نشانه های خوبی در حوزه اقتصادی کشور است که نشان دهنده دسترسی بانک مرکزی به منابع مهم ارزی ما در خارج از کشور است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در 10 روز گذشته بیش از 2 میلیارد دلار از منابع بلوکه شده ما در کشورهای مختلف آزاد شده است و در آینده نزدیک جلسات مشترکی با کشورهای خارجی در این زمینه برگزار خواهد شد. توجه.

محمدرضاپور ابراهیمی گفت: افزایش ظرفیت فروش نفت و درآمدهای نفتی و مجموع این موارد آینده مثبت اقتصاد کشور را نشان می دهد.

وی افزود: اما در این مدت البته در حوزه چرخه عرضه کالاهای اساسی و روند افزایش قیمت ها به دلیل حذف ارز ترجیحی، مشکلاتی در حوزه اقتصادی وجود داشت. کشوری که برخی از آنها اجتناب ناپذیر و برخی از آنها اجتناب ناپذیر بود.

محمدرضا پور ابراهیمی ادامه داد: با همه این چالش ها، اقتصاد کشور به حرکت مثبت خود ادامه می دهد.

وی در پایان گفت: با وجود همه کارشکنی های دشمن، خوشبختانه آینده بسیار روشنی برای اقتصاد کشور پیش بینی می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید