رشد 5.8 درصدی سرمایه گذاری در صنعت در سه ماهه نخست سال جاری


ساعت: 12:17
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897343

وزیر صامت از رشد 5.8 درصدی سرمایه گذاری صنعتی در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار، در سه ماهه نخست امسال، بخش صنعت 5.1 درصد و همچنین سرمایه گذاری رشد داشته است. در بخش صنعت 5.8 درصد رشد داشته اند این دو عدد نشان می دهد که وضعیت تولید در کشور رو به رشد و امیدوارکننده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه شورای دولت در جمع خبرنگاران از رشد 5.8 درصدی سرمایه گذاری در این صنعت در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: اولین اخبار مربوط به وضعیت رشد اقتصادی و سرمایه گذاری بر اساس گزارش مرکز آمار، در سه ماهه نخست سال جاری، بخش صنعت با رشد 5.1 درصدی و سرمایه گذاری در بخش صنعت 5.8 درصد رشد داشته است که این دو عدد نشان می دهد که وضعیت تولید در کشور رو به رشد است. امیدوار کننده

به گفته وی، در حوزه تولید چالش داریم که یکی از آن ها سرمایه در گردش است و رهبر انقلاب در دیداری که با ایشان داشتیم به آن اشاره کردند. ما کارهایی مانند تامین مالی زنجیره ای، پرداخت بر اساس فاکتور به حساب فروشنده انجام داده ایم که بسیاری از مشکلات را حل کرده و به سرعت در حال پیشرفت است.

وزیر صمت با بیان اینکه کارگروهی را با مشارکت وزارت حراست، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد تشکیل داده ایم، گفت: در مرحله اول به 22 توافق رسیدیم، به عنوان مثال توافق کردیم که منابع بخش معدن امسال باید 30 درصد بیشتر از سال قبل باشد.

دیدگاهتان را بنویسید