رشد 470 درصدی امحای کالاهای قاچاق در 7 ماهه امسال


زمان: 12:30 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1912870

وزیر اقتصاد گفت: وضعیت فعالیت در سازمان اموال تغییر کرده است به طوری که در امحای کالاهای قاچاق بالای 400 درصد افزایش داشته ایم بنابراین در 7 ماه امسال 470 عدد داریم. درصد افزایش تخریب کالاهای قاچاق

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت صبح امروز در نشست خبری خود با بیان اینکه تورم تولیدکننده کاهش یافته است، گفت: برخی کارشناسان اقتصادی این کاهش را رکود ارزیابی کرده اند که صحت ندارد و شاهد رونق هستیم. اقتصاد.

وزیر اقتصاد ادامه داد: وی شاهد افزایش تولید و فروش در شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی است که نشان از رونق این بخش دارد.

وی گفت: وضعیت فعالیت در سازمان اموال تغییر کرده است به گونه ای که شاهد افزایش بالای 400 درصدی امحای کالاهای قاچاق هستیم به طوری که در 7 ماهه امسال شاهد افزایش 470 درصدی امحای کالاهای قاچاق هستیم. کالاهای قاچاق

سخنگوی اقتصادی دولت در ادامه به وضعیت تامین ارز داروها اشاره کرد و تصریح کرد: دولت در این زمینه که به سلامت مردم مربوط می شود به هیچ وجه کوتاهی نمی کند و ارز لازم برای واردات پس از آن تخصیص داده شد. رایزنی با بانک مرکزی».

خاندوزی به عوامل اقتصادی دولت اشاره کرد و افزود: خط راه آهن چابهار – زاهدان تا پایان آبان بیش از 63 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پروژه آب سنندج نیز به زودی افتتاح می شود.

هندوزی با اشاره به جزئیات تورم گفت: تورم فصلی بخش صنعت در تابستان 14.8 درصد کاهش یافت و به منفی 2.3 درصد رسید. همچنین تورم نقطه‌به‌نقطه بخش صنعت تابستان 16.2 درصد کاهش یافت.

وی با اشاره به تورم اقلامی تولیدکنندگان بخش معدن گفت: تورم در این بخش 14 درصد کاهش یافته است. همچنین تورم سالانه تولیدکننده در بخش معدن نیز 21.7 واحد درصد کاهش یافت.

سخنگوی اقتصادی دولت ادامه داد: تورم خدمات از 2.4 درصد در بهار به 16.2 درصد در تابستان افزایش یافت.

این مسئول با اشاره به تولید در 6 ماهه امسال گفت: شرکت های بزرگ معدنی در 6 ماهه نخست سال 12.7 درصد و شرکت های بزرگ صنعتی 5.3 درصد افزایش تولید داشته اند.

هندوزی با بیان اینکه هیات پول و اعتبار در مورد نرخ بانک تصمیم گیری می کند، گفت: باید در جلسه قبلی هیات مدیره تصمیم گیری می شد اما این موضوع به جلسه بعدی موکول شد.

سخنگوی اقتصادی دولت درباره مالیات بر عایدی سرمایه گفت: از مجلس و شخص رئیس جمهور تشکر می کنم که این موضوع را پیگیری کردند، وزارت اقتصاد به عنوان نماینده دولت در کمیسیون اقتصادی شرکت می کند، ما اصرار داریم که مالیات بر سفته بازی در این کمیسیون اجرا شود. دولت و این امر جزو اولویت های دولت است و بیش از نان شب اجباری است.

وی با اشاره به وضعیت مسکن خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی در این زمینه به توافقاتی دست یافته اند که کمترین بار تورمی تامین مالی را دارند، تاکنون 425 هزار واحد به بانک مسکن وارد شده که مهم ترین آن است. اهرم مالی 185 هزار واحد قرارداد منعقد کرده و 15 هزار قرارداد دیگر دارد که جمعاً 64 هزار میلیارد تومان از بانک مسکن تامین مالی شده است. البته برخی بانک ها موفق به این کار نشدند و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم به مردم خبرهای خوبی بدهیم.

خاندوزی در ادامه به شرایط مناطق رزاد اشاره کرد و گفت: معافیت های گمرکی و معافیت های مالیاتی در مناطق آزاد وجود دارد و فرض بر این است که جذابیت این بخش افزایش یابد، اما از نظر مالیات بر ارزش افزوده، این نوع مالیات است. مالیات بر مصرف اما با توجه به ترتیبات برخی مالیات بر ارزش افزوده دوبرابر محاسبه می شود.

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید