رشد 499 درصدی فروش کالا در 9 ماهه امسال


ساعت: 14:30
تاریخ انتشار: 1301/10/04
کد خبر: 1919804

معاون سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه با مشارکت همه جانبه همه دستگاه های ذیربط به ویژه سازمان بازرسی شاهد خرید کالاهای قابل توجهی بوده ایم، گفت: افزایش 499 درصدی کالاها را شاهد بوده ایم. فروش کالا در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در گذشته بوده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، احمد رحمانیان، با توجه به برگزاری سلسله جلسات بررسی آخرین وضعیت کالاهای موجود در انبارهای سازمان جمع آوری و فروش اموال تملکی با حضور مسئولان سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به دستورات ویژه رئیس قوه قضائیه برای تعیین تکلیف کالا، اظهار داشت: پیرو دستورات رئیس قوه قضائیه، رئیس سازمان بازرسی کل کشور کشور مأموریت ویژه ای به دفتر امور ویژه این سازمان داد تا به صورت همه جانبه در امر کالا ورود کند.

وی با بیان اینکه با مشارکت همه جانبه همه دستگاه های ذیربط به ویژه سازمان بازرسی شاهد بازتوزیع حجم قابل توجهی از کالاها هستیم، اظهار داشت: با اقدامات انجام شده رشد 499 درصدی فروش کالا در سال را داریم. 9 ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

معاون سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: با این اقدامات بخش قابل توجهی از دارایی های غیرمولد دولت به دارایی های مولد و بخشی از نیاز بازار متناسب با کنترل تورم تبدیل شده است. همچنین مایحتاج نهادهای دولتی علاوه بر هزینه های تحمیلی تامین شده و از نگهداری این گونه کالاها در انبارها و تضییع حقوق بیت المال جلوگیری شده است.

رحمانیان ادامه داد: با این حال هنوز ایرادات و آسیب هایی وجود دارد که باید به صورت اساسی برطرف شود، در غیر این صورت در آینده شاهد آسیب هایی در حوزه تعویق محصول خواهیم بود.

وی تاکید کرد: رویکرد سازمان بازرسی کل کشور بررسی همه جانبه و کامل تمامی فرآیندهای ورود و خروج کالا به صورت اساسی و اساسی برای جلوگیری از ته نشین شدن کالا در انبارها است.

معاون سازمان بازرسی کل کشور به تشریح برخی از آسیب ها و کاستی ها در حوزه سازمان جمع آوری و فروش اموال تملکی پرداخت و ادامه داد: یکی از این مشکلات رعایت نکردن دستورالعمل های کلی است. جمع آوری و نگهداری اموال و موضوع دوم بحث ساختار این سازمان است. که تناسبی بین بودجه و نیروی کار بر اساس تعهدات قانونی این سازمان وجود ندارد و باید در این راستا نیز اقدامات لازم انجام شود.

کمبود فضای فیزیکی، بحث تجهیزات ایمنی انبار و تعیین تکلیف نشدن برخی پرونده ها در سازمان تعزیرات حکومتی از دیگر مسائل و مشکلاتی بود که رحمانیان خواستار رفع آنها شد و تاکید کرد که روسای دستگاه ها باید پاسخگو باشند. شما در این منطقه هستید

وی با بیان اینکه کالاها اموال عمومی است و تکلیف دولت است که در کمترین زمان ممکن این اموال را تعیین تکلیف کند و افزود: متأسفانه در مواردی شاهد تضییع حقوق عمومی و عمومی در این حوزه بوده ایم و این کمبود تعامل و هماهنگی زمان بین دستگاه ها باعث ایجاد مشکلاتی شد.

رحمانیان با بیان اینکه ساماندهی مالکیت چندین دهه به تعویق افتاده است، ادامه داد: در سال های گذشته به موضوع کالا در انبار توجه چندانی نمی شد اما در چند سال اخیر حرکت خوبی انجام شد و مسئولان متوجه شدند اهمیت و جایگاه این سازمان، گام های مهمی در جهت بهبود ساختار آن برداشته شد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود خواستار توجه ویژه به موضوع شفافیت با نظام مندسازی امور شد و گفت: یکی از این سامانه ها سامانه معاملات و دیگری سامانه مجتمع انبار است که متاسفانه هنوز ساخته نشده است. به یک جامع، کامل و جامع که ضروری است به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

معاون سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: استقرار سامانه ها باعث افزایش سرعت انجام کار استقرار و کاهش مراجعات حضوری و در نتیجه کاهش فساد می شود که این امر ضروری است. در این راستا سامانه ایجاد شود. انبارهای مجتمع و بازرگانی متمرکز شده و سازمان بازرسی نیز به این موضوع ورود خواهد کرد.

به گفته وی تسریع در ساخت و بهره برداری از سامانه ها و هوشمندسازی فعالیت ها و …. شفافیت در همه امور را به همراه خواهد داشت و محیط فاسد را از بین می برد و همه امور به صورت بلادرنگ رصد می شود.

راخمانیان پاسخ به استعلام ارگان هایی مانند سازمان غذا و دارو و سازمان غذا و دارو را از دیگر چالش ها عنوان کرد و ادامه داد: سازمان غذا و دارو و استاندارد موظفند در چارچوب قوانین قانونی پاسخ جامع و کاملی به محصول ارائه کنند. ضرب الاجل. و در صورت عدم پاسخگویی قابل قبول نیست، لذا لازم است متخلف به دلیل عدم اقدام به سزای اعمال خود برسند و قطعاً در صورت محاکمه مسئولین مسئول، سایر مسئولین در برخورد خود برای پاسخگویی به این موضوع تجدید نظر خواهند کرد. سیستم مربوطه

تعیین خرید کالاهای فاسدشدنی، ایجاد پنجره واحد به صورت آزمایشی در یکی از استان ها برای پاسخگویی به استعلامات، اصلاح فرآیندها و رویه های مفسده و ارائه پیشنهاد برای اصلاح دستورالعمل های مرتبط، آسیب شناسی در زمینه تهیه کالا و …. معاون سازمان بازرسی کل کشور از دیگر موضوعات خواستار توجه ویژه شد.

در این دیدار سعید بابازاده رئیس دفتر امور ویژه سازمان بازرسی کل کشور سوالاتی را در رابطه با مشکلات این حوزه مطرح کرد و تاکید کرد: موضوع ساماندهی مالکیت مشکلی نیست که بتوان در یک بازدید آن را حل کرد چرا که ما چندین سال شاهد بی توجهی در این زمینه بوده اند.

وی افزود: وقتی برای واحدی تعیین تکلیف می شود اگر ابزار مناسبی نداشته باشد نمی تواند وظایف خود را انجام دهد و متأسفانه سازمان جمع آوری و فروش دارایی ابزار لازم را ندارد.
عبدالمجید اتحادی رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملک شده با قدردانی و تشکر از حمایت همه جانبه سازمان بازرسی کل کشور از این مجموعه، از بهبود ساختار سازمان در استان ها خبر داد و درخواست کرد: جذب و تامین نیروی انسانی

کمبود فضای فیزیکی، مشکلات در حوزه صدور آرا، عدم تخصیص مناسب بودجه و… از دیگر مشکلاتی بود که رئیس سازمان جمع آوری و فروش دارایی به آن اشاره کرد.

در این جلسه نمایندگانی از دادستان تهران، سازمان امور جنایی، گمرک و … نیز حضور داشتند و مسائل مربوط به مشکلات این حوزه را مطرح و پیشنهاداتی برای رفع این چالش ها ارائه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید