افزایش 80 درصدی کشفیات قاچاق الوار در استان زنجان / افزایش قیمت و درآمد غیرقانونی یکی از اهداف اصلی قاچاق چوب است.


ساعت: 13:47
تاریخ انتشار: 1402/02/25
کد خبر: 1839017

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی زنجان این خبر را اعلام کرد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و مدیریت حوضه آب استان زنجان گفت: خوشبختانه با توجه به افزایش گشت‌های هدفمند و هوشمندی و رصد لازم یگان‌های گشت در بازه زمانی 45 روزه سالجاری، با توجه به افزایش تعداد گشت‌های هدفمند و نظارت بر یگان‌های گشت، خوشبختانه در سال 1380، شاهد افزایش تعداد گشت‌های هدفمند هستیم. قاچاق چوب نسبت به مدت مشابه سال قبل 80 درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ عباس عباسی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به آمار قاچاق چوب در 45 روز نخست سال جاری گفت: در این مدت 9 مورد قاچاق چوب در استان زنجان کشف شد که این رقم برای مدت مشابه سال گذشته 5 مورد است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به افزایش گشت‌های هدفمند و هوشمندی و رصد لازم گشت‌ها در بازه زمانی 45 روزه امسال، کشفیات قاچاق الوار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 80 درصد افزایش داشته است.

عباسی با بیان اینکه بیشترین قاچاق چوب مربوط به شهرستان طارم است، افزود: شهرستان های طارم و ابهر نسبت به سایر شهرستان های استان کشفیات خوبی دارند و بیشتر چوب های کشف شده جنگلی و یا بدون مجوز حمل و نقل است. ، که توسط یگان های گشت با رعایت ضوابط و مقررات گشت زنی می شود. ضبط و با تقدیم دادخواست به مراجع قضایی معرفی شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و مدیریت آب استان زنجان درباره اهداف قاچاق چوب گفت: یکی از اهداف اصلی قاچاق چوب افزایش قیمت و ارزش چوب در جامعه و غیرقانونی است. درآمد برخی از سود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جرایم قاچاق چوب بازدارنده است یا نیاز به تشدید دارد، گفت: با هماهنگی اداره کل تعزیرات حکومتی انجام شده است، همچنین با اقدامات موثر و به موقع نتایج خوبی حاصل شده است.

عباسی با استناد به آمار سامانه تلفنی 139 گفت: در فروردین ماه امسال 12 مورد گزارش شد که 10 مورد به طور کامل اجرا و 2 مورد در جریان بود.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان های زنجان، ابهر، خدابنده و طارم به ترتیب 5، 2، 3 و 2 مورد بوده و در شهرستان های خرمدره، سلطانیه، ایجرود و ماهنشان گزارش نشده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل مدیریت منابع طبیعی و جمع آوری آب استان زنجان گفت: در اردیبهشت ماه امسال 7 مورد از سامانه گزارش شد که از این تعداد 2 مورد مختومه و 5 مورد در حال انجام است.

وی افزود: شهرستان های زنجان، هدبنده، سلطانیه و ایجرود به ترتیب 3، 1، 1 و 2 گزارش داشتند و در اردیبهشت ماه از سوی شهرستان های ابهر، طارم، هورامدره و ماهنشان گزارش نشدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل مدیریت منابع طبیعی و مدیریت آب استان زنجان با اشاره به آمار 1504 گزارش سامانه تلفنی تا 20 اردیبهشت ماه گفت: در این مدت در مجموع 154 گزارش گزارش شده است. که به 57 مورد پاسخ داده شد و 97 پاسخی دریافت نکردند. .

وی گفت: گزارش های دریافتی از شهرستان های زنجان، ابهر، خدابنده و خرمدره تا 20 اردیبهشت به ترتیب 76، 12، 19 و یک مورد است.

عباسی خاطرنشان کرد: گزارش های دریافتی از شهرستان های سلطانیه، طارم، ایجرود و منشان به ترتیب 6، 24، 5 و 9 مورد بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید