بیش از 100 تن الوار قاچاق در استان قزوین کشف و ضبط شد


ساعت: 10:50
تاریخ انتشار: 1401/02/18
کد خبر: 1837133

محمد قاسمی گفت: در دو روز گذشته بیش از 15 دستگاه تریلر حامل هیزم قاچاق توقیف و به پارکینگ انتقال داده شد که بیش از 100 تن هیزم قاچاق کشف، توقیف و ضبط شد که نگران کننده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد قاسمی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ وی گفت: با توجه به اخبار رسیده مبنی بر قاچاق چوب از محورهای مواصلاتی استان به استان های شمالی، دستورات قضایی لازم برای استقرار گشت های ایست و بازرسی از کارکنان یگان منابع طبیعی استان در محور قزوین – راش صادر شده است. .

وی افزود: در این راستا با اقدامات انجام شده در دو روز گذشته بیش از 15 دستگاه تریلر حامل هیزم قاچاق کشف و ضبط و به پارکینگ منتقل شد.

این مقام قضایی استان در ادامه اظهار داشت: با توقیف خودروهای مذکور بیش از 100 تن الوار قاچاق کشف، ضبط و ضبط شد که جای نگرانی دارد.

قاسمی همچنین تاکید کرد: قطع بی رویه درختان میوه و جنگلی خسارات شدید و جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می کند و از این رو مبدا بارگیری الوارهای قاچاق و مقصد آنها در مرحله شناسایی است و عوامل مرتبط قطعا مورد توجه قرار خواهد گرفت. “.

این مقام مسئول گفت: قطع درختان باید با مجوز اداره کل انجام شود، زیرا هرگونه قطع و حمل و نقل غیرمجاز درختان ممنوع است و در صورت کشف، قاچاق محسوب می شود و متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت. .

وی در ادامه تاکید کرد: عوامل محلی و محلی باید نسبت به این موضوع حساسیت ویژه ای داشته باشند و با توجه به وسعت زمین و باغات نسبت به قطع انواع درختان و انتقال آنها به سازمان های مسئول، نیروی انتظامی اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان با هشدار جدی به متخلفان خاطرنشان کرد: با توجه به دستورات قضایی صادره به ماموران انتظامی و تشکیل ایست بازرسی از سوی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی، حمل هرگونه الوار غیرمجاز از محورهای حمل ونقل در استان ممنوع است و کامیون ها توقیف و به پارکینگ منتقل می شوند و برای متخلفان پیگرد کیفری تشکیل می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید