افزایش 90 درصدی قیمت برنج ایرانی/ قیمت آجیل و خشکبار تثبیت شد


ساعت: 13:45
تاریخ انتشار: 14/30/1400
کد خبر: 1809617

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار استان زنجان با اشاره به قیمت برنج ایرانی و خارجی گفت: قیمت برنج ایرانی نسبت به سال قبل 90 درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرتضی انتصار در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با بیان اینکه آجیل و خشکبار به اندازه کافی در بازار وجود دارد، گفت: قیمت آجیل و خشکبار تا حدودی تثبیت شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل گرانی و ریزش مشتریان در بازار آجیل و خشکبار، متوسط ​​قیمت آجیل نسبت به مدت مشابه پارسال بین 30 تا 40 درصد افزایش یافته است، گفت: قیمت آجیل نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 تا 40 درصد افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار استان زنجان با بیان اینکه کارخانه های شالیکوبی تا حدودی در افزایش قیمت برنج موثر هستند اما تاثیر آنها زیاد نیست و می توان گفت 15 درصد موثر است، گفت: برنج خارجی گران شده است. 30 درصد نسبت به سال گذشته.

وی یکی از دلایل گرانی برنج ایرانی را خشکسالی و کم آبی دانست و گفت: به دلیل کم آبی در جنوب کشور برنج کهربایی کمتر کشت می شود.

انتصار با اشاره به اینکه به دلیل کم آبی بیش از 50 درصد کشت برنج در جنوب کشور کاهش یافته است، ادامه داد: کاهش کشت برنج عنبربو باعث افزایش تقاضا برای برنج در شمال کشور شده است.

وی با اشاره به افزایش هزینه کشت برنج افزود: کشت دوم برنج در سال جاری بسیار کم بود.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار استان زنجان با بیان اینکه دلیل اصلی افزایش قیمت برنج ایرانی کاهش کشت برنج در کشور است، گفت: قیمت برنج ایرانی 90 درصد افزایش یافته است. نسبت به مدت مشابه سال گذشته.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید