اجرای طرح نظارت ویژه شب یلدا در کرمانشاه / معرفی 10 مورد آجیل و خشکبار به دلیل تخلف مجازات

ساعت: 19:47
تاریخ انتشار: 1400/09/30
کد خبر: 1793969

بچمن هدادادیان از نظارت ویژه شب یلدا در کرمانشاه خبر داد و گفت: تاکنون حدود ده مورد آجیل و خشکبار در تعزیرات معرفی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بچمن هدادادیان در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: برای نظارت ویژه شب یلدا از شیرینی فروشی ها، میوه فروشی ها و آجیل فروشی ها به شدت بازدید می شود که تاکنون حدود ده مورد آجیل و خشکبار به مراجع قضایی معرفی شده است و پنج مورد در مورد حداد. خیابان آدل به دلیل استفاده از رنگ های شیمیایی و کشف مقادیر زیادی رنگ شیمیایی در کارگاه های نهال سازی و پنج مورد در خیابان ترافیکی به دلیل استفاده از نمک صنعتی پلمب شد.

وی افزود: در مجموع وضعیت رعایت اقلام بهداشتی در بین عرضه کنندگان اقلام شب یلدا خوب است اما به دلیل گرانی استقبال برای خرید کم است.

هدادیان بیان کرد: توصیه می شود مردم از خرید آجیل با قیمت پایین تر از بازار خودداری کنند، زیرا این آجیل آلوده و کپک زده است که خطرات جدی را به خود جذب کرده و ضمن ایجاد مسمومیت شدید باعث تولید سم آفلاتوکسین در بدن می شود. خاصیت تجمعی و ماندگاری در کبد نیز رادیکال های آزاد و سرطان زا ایجاد می کند.

وی گفت: اگر مردم توان خرید آجیل را ندارند باید دانه، میوه و شیرینی بخرند نه اینکه آجیل را با قیمت های غیرعادی خریداری کنند.

کارشناس مسئول مرکز بهداشت کرمانشاه با تاکید بر اینکه مردم از خرده فروشان و تجار خرید نکنند، گفت: همچنین در خرید دقت کنید زیرا قیمت ها بالاست و موارد تقلب زیاد است و ممکن است برخی از فروشندگان آجیل را با آن مخلوط کنند. آجیل کپک زده “.

هدادیان خاطرنشان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق سامانه 190 اطلاع رسانی کنند.

وی از فعالیت گشت های بازرسی در دو نوبت صبح و عصر خبر داد و افزود: سالن های امیکرون اجازه برگزاری اینگونه مراسم را ندارند.

هدادیان گفت: به خانواده ها نیز توصیه می شود که قاعدگی را در خانواده خود نگه دارند و در صورت حضور در عادت ماهانه زمان را به حداقل برسانند.

وی با بیان اینکه مراسم شب یلدا یک سنت قدیمی است که در آن مردم به استقبال زمستان می روند، افزود: خانواده ها سعی کنند در خانه هایی با جمعیت کم خوابگاه داشته باشند و خوابگاه ها تهویه مناسبی داشته باشند و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. پیام بگذارید.

هدادیان گفت: اگرچه وضعیت آبی شهرستان ها به جز پاوه که در وضعیت زرد قرار دارد و کاهش فوتی ها و بستری ها خوب است، اما این امر نباید باعث ساده سازی شود، زیرا با توجه به جنبه Omicron در کشور، این امر ایجاد می کند. مشکلات جدی پس از ساده سازی.

کارشناس مسئول مرکز بهداشت کرمانشاه گفت: طی دو سال در کشور وضعیت بین چند موج بسیار خوب بود اما به یکباره تعداد بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب و فوتی ها افزایش یافت و به حدود 700 مرگ در روز رسید.

هدادیان گفت: با افزایش میزان واکسیناسیون قطعا هم تعداد بیماران بدحال کاهش می یابد و هم تعداد فوتی ها، اما شرط رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون به موقع است.

وی افزود: همچنین افرادی که هنوز واکسیناسیون را دریافت نکرده اند و مخالف هستند باید بدانند که به خود، خانواده و جامعه آسیب می رسانند و البته بر اساس اعمال طرح هوشمندانه امید تحت نظر خواهند بود. “

هدادیان درباره پوشش واکسیناسیون در اصناف گفت: در حال رصد واکسیناسیون در اصناف هستیم و می خواهیم آمار را به صد درصد نزدیک کنیم. البته اکنون حدود 85 درصد اصناف نوبت دوم واکسن را دریافت کرده اند و 15 درصد باقیمانده باید نوبت دوم را تزریق کنند در غیر این صورت به دلیل تهدیدات بهداشتی، نیروی انتظامی جای آنها را پلمپ خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید