طرح نظارت بر بازار آجیل، میوه و شیرینی البرز در آستانه شب یلدا آغاز می شود.

ساعت: 11:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۱
کد خبر: 1791491

علی عسگر مددی گفت: با توجه به عدم ثبات قیمت ها در شرایط فعلی تمرکز اصناف بر روی فاکتور فروش بوده و با متخلفان بازار شب یلدا برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان البرز با اشاره به اینکه نظارت بر بازار شب یلدا از هفته گذشته بدون توجه آغاز شده است، به خبرنگار تیتریک گفت: یک شبه.

علی عسگر مددی به نظارت بر بازار آجیل و خشکبار، توت و شیرینی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در شرایط فعلی قیمت ها ثابت نیست، تمرکز اصناف بر روی فاکتورهای فروش و همچنین نرخ سود است. 15 تا 20 درصد (در مورد میوه) 25 درصد پذیرفته می شود و ممکن است به مشتری پیشنهاد شود.

وی خاطرنشان کرد: تیم های بازرسی بر اساس فاکتورها گرانی ها را در واحدهای صنفی بررسی می کنند و اصناف باید جنبه عدالت را رعایت کنند که البته ناظران مجرب آن را تشخیص می دهند.

مددی بیان کرد: با توجه به اینکه قیمت های روز اعلام شده در میادین به دلیل اشراف قیمت اقلام در اختیار بازرسان قرار می گیرد، در صورت مشاهده قیمت های غیرعادی و غیرعادی بر خلاف سال گذشته که محدودیت های کرونا شب یلدا در نظر گرفته شده بود، فروشنده در نظر گرفته می شود. کم بود، حضور ما در بازار امسال جدی تر است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به واکسیناسیون و شرایط تقریباً پایدار تاج، زندگی در حال عادی شدن است و شهروندان توجه بیشتری به میهمانی های شب یلدا دارند، گفت: به مردم توصیه می کنیم از مراکز معتبر و به دلیل رعایت نکردن قوانین خرید کنند. پروتکل ها “به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی نروید.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف البرز در خاتمه افزود: اصناف به عرضه کنندگان دسترسی ندارند و امکان پیگرد قانونی اقلام خریداری شده از مردم وجود ندارد، اما خرید از نمایندگی های مجاز باعث تسهیل در اصناف می شود و شهروندان نیز می توانند با شماره تلفن 36117 شکایت کنند. اصناف را بررسی کنید

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید