اقدامات بهداشتی کمتر در مدارس ابتدایی رایج است


ساعت: 15:07
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821302

حدود 10 روز تا پایان بهمن ماه باقی مانده است و مدارسی که بیش از یک هفته درس می خوانند مملو از دانش آموز هستند. اقدامات بهداشتی برای جلوگیری از تاج گذاری نیز در مدارس ابتدایی کمتر از بزرگسالان رایج است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اروم نیوز ؛ بازگشایی مدارس پس از حدود دو سال با هیجانات مختلفی از جمله شادی و نشاط و همچنین نگرانی و استرس خانواده ها، دانش آموزان و کارکنان مدارس همراه بود.

برخی از خانواده ها از این بازگشایی استقبال کردند، اما برخی دیگر با بازگشایی در پایان سال تحصیلی مخالفت کردند و سلامت فرزندان خود را در اولویت قرار دادند.

برخی مصمم به ادامه آموزش مجازی هستند و خواهان راه حل و انعطاف از مدیر مدرسه هستند، اما در پاسخ به این درخواست برخی از اولیای دانش آموزان گروهی دیگر از اولیای دانش آموزان گفتند درخواست شما غیرمنطقی است زیرا همه بشنویم، باید الزامات عقلانی داشته باشیم، بپذیریم. آموزش حضوری و می خواهید تعداد کلاس های درس را افزایش دهید.

یکی از مادران دانش آموز دبستانی گفت: دختر خردسالم هنوز واکسن تاج را دریافت نکرده است و در این شرایط نمی توانم ریسک حضور در مدرسه را بپذیرم تا مدارس بتوانند با تعهد والدین به تحصیل مجازی خود ادامه دهند.


6bfae350 5730 4326 a8b6 5ca891027fcc خبر خاکستری

پدر یک دانش آموز کلاس اول ابتدایی می گوید: فاصله اجتماعی در مدارس ارومیه رعایت نمی شود، چگونه در کلاسی با حداقل 35 دانش آموز و فضای کم فاصله وجود دارد؟ چه امیدی به کلاس رفتن فرزندانمان داریم؟

مادر یک دانش آموز کلاس دومی می گوید: روز اول مدرسه فرزندم را به مدرسه فرستادم اما به دلیل درس خواندن، روز دوم دخترم را به مدرسه نفرستادم و با مادران دیگر به مدرسه رفتم. برای ملاقات با مدیر مدرسه: «در مورد ادامه آموزش مجازی یا کاهش تعداد دانش‌آموزان در هر کلاس صحبت کنید.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در شرایطی که دانش‌آموزان مقطع ابتدایی مهارت‌های بهداشتی برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی را ندارند یا نداشتند، فضای بهتری برای حضور فیزیکی آنها در مدارس فراهم شود. اکنون نشان داده ایم که اصول بهداشتی رعایت نمی شود.

مادر یکی از دانش آموزان گفت: مدارس اعم از دولتی و غیرانتفاعی معمولا فضای کمی دارند و دانش آموزان دچار تنگی نفس می شوند که اگر فقط یک دانش آموز ناقل این بیماری باشد بیش از نیمی از جمعیت را مبتلا می کند.

مادر یکی دیگر از دانش آموزان می گوید: اگر فرزندم مریض شود چه کسی پاسخگوست، هفته های آخر سال تحصیلی در شرایطی که حداقل موارد پیشگیرانه هم رعایت نمی شود، او را به مدرسه می فرستیم.


cce5039c e180 4061 ab9a ea358b839202 خبر خاکستری


آموزش حضوری بر آموزش مجازی ارجحیت دارد

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: تشویق دانش آموزان به تحصیل و حضور در مدارس توسط مدیران و معلمان مدارس گام مهمی در ارتقای کیفیت آموزشی است.

جواد جنگی گفت: با توجه به تصمیم ستاد مدیریت تاج ملی مبنی بر لزوم حضور در مدرسه و دانشگاه و با توجه به اهمیت ارتقای کیفی فرآیند یاددهی- یادگیری و جلوگیری از تداوم افت تحصیلی دانش آموزان بعد از تعطیلات نوروزی. ، آموزش و پرورش در مدارس استان حضور دارد.

ژنگی بیان کرد: کلیه فعالیت های آموزشی مربیان، معلمان، معلمان و دانش آموزان در کلیه مقاطع تحصیلی و کلیه دوره ها با رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط، استفاده صحیح از ماسک و تهویه کلاس ها به صورت شخصی انجام می شود. ظرفیت های مجازی تنها به عنوان یک ابزار اضافی برای آموزش و آموزش در صورت نیاز استفاده می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در گفتگو با دانش آموزان ضمن تشکر از حضور دانش آموزان و استقبال از بازگشایی مدارس از آنان خواست که هیچ اقدامی برای افزایش دانش خود انجام ندهند.

وی گفت: آموزش چهره به چهره نقش مهمی در تثبیت آموزش دارد. وی ادامه داد: تشویق دانش آموزان به یادگیری و حضور در مدارس توسط مدیران و معلمان مدارس گام مهمی در ارتقای کیفیت آموزش است.


c080ad95 2103 468d 91e9 b931655556d9 خبر خاکستری


پذیرش بهینه دانش آموزان از بازگشایی مدارس

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: با توجه به اطلاع رسانی و بازدیدهای میدانی، استقبال دانش آموزان از افتتاحیه رسمی مدارس مطلوب است.

میرصادک جامعی گفت: در ایام ولیعهدی به این نتیجه رسیدیم که آموزش حضوری بهتر از همه نوع آموزش است و امروز باید این تفاوت آموزش و پرورش جبران شود تا عقب ماندگی کاهش یابد.

وی گفت: تاج در 2 سال گذشته آموزش را تحت تاثیر قرار داده و آموزش حضوری تعطیل شده است، هرچند امروزه تعطیلی آموزش با کارهای مختلف آموزشی از جمله تولید محتوای آموزشی دیجیتال و بسته های مکتوب ممنوع است. .

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با تقدیر از حضور دانش آموزان در مدارس گفت: استقبال دانش آموزان در کلاس های حضوری بسیار خوب است و حضور با انگیزه و نشاط در کلاس ها جای خوشحالی است. “

جامعی ادامه داد: کاری خواهیم کرد که دانش آموزان با حضور 100 درصدی از آموزش های حضوری به صورت عادی بهره مند شوند و از بقیه ماه نهایت استفاده را ببریم.

وی افزود: از همکاران نیز می خواهیم با برخورد لطیف و مهربانانه نسبت به دانش آموزان شور و نشاط برای حضور در مدرسه ایجاد کنند.

جمی افزود: برای این عقب ماندگی تحصیلی برای تابستان برنامه ریزی های ویژه ای خواهیم داشت تا دانش آموزان را به شرایط قبلی تاج هدایت کنیم و این نیاز به خلاقیت و برنامه ریزی دارد.

وی با تاکید بر توسعه و ارتقای مهارت آموزی گفت: نظام آموزش و پرورش امروز به سمت توسعه مهارت آموزی و توسعه و تجهیز پژوهشگاه ها و مدارس شبانه روزی حرکت می کند و ما در حوزه آموزش باید در این امر اهتمام بیشتری داشته باشیم. زمینه و روحیه کاوشگری داشته باشند.«در دانش آموزان ایجاد کنید.


5c66742a 8e9c 47ce bc99 952a8a434532 خبر خاکستری

گفت و گو با خانواده ها و مشاهده حضور پر اضطراب آنها در بیرون از مدرسه به ویژه در مدارس ابتدایی نشان دهنده عدم آمادگی آنها برای آموزش حضوری پس از چند سال – از اضطراب شدید و اصرار بر ماندن در خانه و ادامه آموزش الکترونیکی است.

ترس خانواده ها از آسیب دیدن فرزندانشان در فضاهای شلوغ امری طبیعی است، به خصوص که در برخی ممکن است این امر با بدبینی و بی اعتمادی به وضعیت موجود همراه باشد.

برخی ممکن است در اعلام وضعیت مساعد یا تاج گذاری بر تاج شک و تردید داشته باشند و معتقدند که ویروس همچنان قوی است و به قول خودشان کاهش نیافته است و در نتیجه چنین بدبینی و بی اعتمادی تمایل به تلاش دارند. فرزندان خود را در فضای آموزشی مجازی نگه می دارند.

برخی نیز دیدگاهی واقع بینانه از خود نشان می دهند، با تمایل به آموزش حضوری با تمام مشکلات احتمالی آن، با دانستن مضرات آموزش الکترونیکی و آسیب هایی که جداسازی این روش آموزشی برای کودکان به همراه دارد، این گروه ترجیح می دهند فرزندان خود تجربه طبیعی داشته باشند. و محیطی باز برای آموزش واقعی.

برای کاهش این نگرانی ها باید اعتماد مردم ایجاد شود و این اعتماد نه در زبان بلکه در عمل و با اقدامات پیشگیرانه ایجاد شود، اقدامات لازم انجام شود.

ایجاد فضایی برای گفت‌وگو بین مدارس از طریق رسانه‌ها و خانواده‌ها برای رسیدگی به نگرانی‌های مردم به گونه‌ای که واکسیناسیون را برای کودکان اجباری کند تا تأثیر تاج را کاهش دهد.

اگرچه بازگشایی مدارس فرصتی برای والدین و به ویژه برای مادرانی است که در روزهای پر اضطراب قرنطینه نقشی اساسی در آموزش مجازی کودکان داشتند، اما نگرانی هایی نیز دارند که پذیرش آموزش حضوری را برای آنها دشوار می کند. در هر خانواده ای ببینید که برای سلامتی فرزندان خود می ترسند و می خواهند به این نگرانی ها رسیدگی کنند و دستورالعمل های بهداشتی بیشتری را دنبال کنند تا چند هفته آخر سال تحصیلی را به سلامت سپری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید