اقدامات فرمانداری تویسرکان برای مقابله با تنش آبی


ساعت: 16:41
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895624

از انسداد چاه های غیرمجاز گرفته تا ممنوعیت کشت دوم و برخورد با متخلفان

فرماندار تویسرکان گفت: برای جلوگیری از تنش آبی در این شهرستان باید اقدامات لازم انجام شود و انسداد چاه های غیرمجاز و ممنوعیت کشت دوم از جمله این طرح ها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصر همدان; حسین افشار در گفتگو با خبرنگار ما; وی با اشاره به بازدید سه ساعته خود از چاه های تامین آب شرب، ایستگاه پمپاژ، تصفیه خانه و سد سرابی به همراه دادستان تویسرکان گفت: در این بازدید بررسی میزان آبیاری و حجم ذخیره آب در دستور کار قرار گرفت. به طوری که با تحلیل جوانب مختلف، اقدامات لازم برای جلوگیری از تنش آبی در شهر انجام شود.


وی سلامت و کیفیت آب را در اولویت حوزه تامین آب برشمرد و تصریح کرد: با توجه به احتمال کاهش بارندگی در پاییز و زمستان امسال نسبت به دوره بلندمدت، لازم است ارزیابی شود. همه شرایط آینده از این پس گرفتار شده اند در بحران کم آبی یا کم آبی قرار نگیرید.


فرماندار تویسرکان افزود: تمامی تاسیسات آبرسانی به ویژه آب شرب باید مطالعه و وارد زنجیره تولید شود..


افشاری در حوزه مدیریت آب و برخورد با سودجویان این بخش نیز گفت: در سال های اخیر حفر چاه های غیرمجاز یکی از مشکلاتی بود که چندان مورد توجه قرار نگرفت اما اکنون با هماهنگی استاندار و دادستانی تصمیم گرفته شده است که چاه حفر کنند. چاه های غیرمجاز به ویژه چاه های غیرمجاز در مجاورت منابع آب باید مسدود شوند.


وی همچنین ممنوعیت قانونی هرگونه کشت مجدد محصولات کشاورزی را یکی دیگر از راهکارهای جلوگیری از ایجاد کسری آب برشمرد و تصریح کرد: در این راستا دستور قاطع برخورد جدی با متخلفان صادر می شود..


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید